Петя Аврамова. Снимка: БТА

Икономическият и социален елемент ще бъдат най-важни при въвеждането на тол системата по републиканската пътна мрежа в България. Това заяви регионалният министър Петя Аврамова на работна среща с представители от Световната банка, Европейската комисия и експерти от пет европейски държави.

Още по темата
Световната банка консултира и оказва експертна помощ на България, за което има и подписан договор.

Аврамова потвърди заявените срокове за въвеждане на таксите при използване на магистралите и скоростните пътища - от 1 януари влизат в сила електронните винетки за леките коли, а на 16 август идната година - тол таксите за камионите.

"Труден старт на въвеждането на тол системата. Това, което е най важно и което предстои да бъде уточнено, е републиканската пътна мрежа, по която ще се събират тези тол такси, както и стойността на самата тол такса. Да се намери най-доброто решение за размера на тол таксата като разходооправдателен елемент и като социален елемент", обясни тя.

В момента в АПИ се структурира и управлението, което ще отговаря за тол системата, предаде БНР. В него ще работят 240 експерти, а по места ще бъдат назначени мобилни екипи, които ще следят нейното практическо действие. Очаква се те да са към 680 души.

Регионалният министър обеща прозрачност на целия процес по въвеждане на новата система за събиране на пътни такси.

"Преди това ще мине обществено обсъждане, ще имаме възможност да разговаряме с всички заинтересовани страни. Ще бъдем безкрайно открити в процеса на тол системата", увери министърът.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase