Снимка: Димитър Кьосемарлиев/Dnes.bg

Наред с болката покрай трагедията край Своге, останаха и купища въпроси, които се превърнаха в тъжно и трудно уравнение с много неизвестни.

Известно е обаче, че както и да продължи разследването, един шофьор ще носи вината за стореното от него, докато други - не по-малко виновни, ще си прехвърлят топката и отговорността и вината верятно ще се размие.

"Вината на шофьора не може да се обсъжда, виновен е. Дискусията е безсмислена и трябва да се остави настрана. По света обаче ако има опасност от акули, хората строят съоръжения за милиони. В България слагаме табела: "Къпането забранено". Същото е и в Своге. Там просто са сложили ограничение от 40 км/ч", подчерта журналистът Юлий Москов пред Bulgaria ON AIR.

По думите му на мястото на инцидента е направен път убиец, защото при мокър асфалт колата просто тръгва и няма спасение.

"Каква е тази държава, която не може да задължи подчинената си фирма, на която плаща пари, да си свърши работата. Това не е държава! У нас държавата избяга от всичко. Държавата не се занимава с обучението на шофьорите, не се занимава с изпитите на водачите, не се занимава с още много неща. Държавата не се занимава и с инвеститорския контрол", категоричен е Москов.

Мнението на Гроздан Караджов, бивш председател на Комисията по транспорт в Народното събрание, е, че първият и основен виновник за този тежък инцидент са именно политиците.

"България губи няколко хиляди души във войната по пътищата. Няколко министри и общо 14 административни единици се занимават с безопасността на пътя. Институциите очевидно към момента на издаване на пътя не са си свършили работата. Те са имали редица забележки, пътят е бил опасен, но те не са предприели необходимите действия", настоя той.

Въпреки това Караджов обясни, че към този момент не трябва да се издават присъди предварително, защото все още не са излезли резултатите от всички експертизи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase