Повечето млади хора смятат, че са материално задоволени и намират относително лесно работа. Над половината обаче не работят по специалността си.
Това са част от изводите в годишния доклад за младежта, разгледан на правителственото заседание. Докладът представя информация за социално-икономическото положение на младежите през 2016 г. и предприетите мерки за тяхното развитие от страна на държавните институции.
За изготвянето на документа по поръчка на Министерството на младежта и спорта е реализирано специално национално представително проучване от изследователски център "Тренд" през 2017 г.
Данните от него показват, че работещите млади в по-голям дял са доволни от настоящата си работа. Основната причина за смяна на работното място се явява ниското заплащане – при 30% от младежите.
Близо 50% посочват, че са намерили лесно настоящата си работа. Това, което се отчита като негатив, е, че 54% не работят по специалността си.
Над 70% от младите хора смятат, че средствата им са достатъчни за пълноценно хранене, закупуване на облекло, обувки, лекарства, заплащане на електрическа енергия.
98% от българските младежи имат мобилни телефони, 87% притежават компютър, а 92 на сто имат достъп до интернет у дома.
Над 50% смятат, че в населеното място, където живеят, получават добро образование, а над 60% заявяват, че има начини да разнообразяват ежедневието си.
32% е делът на младежите, които се занимават със спорт, а 66% - не. Тук оказва влияние типът населено място – в столицата и в областните градове фитнес залите са предпочитано място за спорт, докато в малките населени места и селата основно спортни дейности се извършват навън или у дома.
73% не членуват в граждански организации, което представлява известно намаление в сравнение с предишни години. Най-много са членуващите в спортни клубове (14,5%), следвани от младежите, участващи в благотворителни/хуманитарни организации.
Близо 50% от българските младежи гласуват на изборите.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар