Снимка: Reuters, архив

Млада французойка се превърна в широко обсъждана тема в социалните мрежи. В Instagram бяха публикувани над 140 нейни снимки, като на всяка от тях тя държи бутилка или чаша с алкохол. Снимките са част от кампания срещу алкохолната зависимост.

Психиатърът д-р Александър Канчелов и рекламният експерт Камен Кирилов гостуваха в сутрешния блок на Bulgaria ON AIR, за да представят своята гледна точка по темата.

"В България и Европа 3,5-5% от възрастното население са хора с алкохолна зависимост, които се нуждаят от специализирана помощ. У нас това са около 350 000 души. Крайният резултат на тази кампания е скрит зад други намерения, които авторите предлагат на света. Употребата на алкохол не значи алкохолизъм", обясни експертът по зависимостите пред Bulgaria ON AIR.

Александър Канчелов добави, че визуалните послания и това, което се възприема, невинаги са едно и също нещо. 

"Хероинът пристрастява за 2-3 седмици, при алкохола са необходими няколко години. Когато човек не може да спре алкохола, това е сигнал за алкохолна болест и трябва да потърси специализирана помощ", каза още д-р Канчелов и подчерта, че употребата на алкохол от ранна възраст е заплаха за здравето на нацията.

Рекламният експерт Камен Кирилов посочи, че по билбордовете няма изображения на такива продукти, а телевизиите ги рекламират едва след 22:00 часа.

"Експонира се поведенчески модел, че като си отишъл някъде, за да ти е добре, трябва да имаш нещо в ръката. Социалните медии налагат поведенчески модели", коментира гостът в студиото на Лора Инджова и Симеон Белев.

Той уточни, че рекламите са дотолкова опасни, че влияят върху поведението на човек. "Там е скритата опасност - когато ти насаждат поведенчески модел навсякъде с чаша", каза Камен Кирилов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase