Снимка: Булфото, архив

Четири милиарда лева са необходими, за да бъдат приведени в отлично състояние републиканските пътища на България.

Още по темата

Става дума за ремонтни дейности, а не ново за строителство, обяви председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров, който участва в представянето на информационния сборник "Пътищата на България" в сградата на Камарата на строителите в България.

По думите на Лазаров най-трудният период в пътното строителство у нас е бил в началото на 90-те години, когато инвестициите в сектора са били почти нулеви. По думите му пък през 2015 година е имало истински бум.

"Недофинансирането на сектора продължава и досега", отбеляза Лазаров, цитиран от БТА. Той все пак изрази надежда, че с въвеждането на тол системата страната ще има средства планово да прави ремонти на пътищата, а не само да "кърпи дупки".

Шефът на АПИ посочи още, че според него до края на 2020 година е оптимистичната цел да бъде приключен Лот 3 на магистрала "Струма".

"Срокът е реалистичен, но има много бюрокрация и юридически хватки по изместването му", отбеляза председателят на пътната агенция.

Той бе категоричен, че всеки ден, в който тол системата не влиза в действие, е загуба за българските пътищата, но си е чиста печалба за фирмите.

По повод проблем с недостиг на месечни винетки по местата за продажба в страната Лазаров информира, че в четвъртък ще бъдат отпечатани нови 20 000.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase