Грешка на машинистите е довела до дерайлирането на вагоните край Септември, съобщи транспортният министър Александър Цветков.
Той заяви, че ще настоява да бъде потърсена и наказателна отговорност, освен административното наказание, което се очаква да понесат.
Назначена е пълна техническа проверка на композицията, както и на прегледите, според които влакът е бил технически изправен.
"Причините за вчерашния инцидент са престъпна безотговорност на служители на БДЖ, които с това изложиха на риск живота на пътуващите, на много българи.
Възложил съм тотална проверка на всички системи за безопасност на БДЖ, на качеството на извършените ремонти, на разпределението на отговорностите в БДЖ по отношение на безопасността и ремонтите.
В рамките на следващите дни ще стане ясно какви са резултатите. Ако се докаже, че шефът на БДЖ инж. Пенчо Попов също има вина за случилото се, ще му поискам оставката", допълни още Александър Цветков.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
67
до 65
преди 13 годиниС едни от последните промени в железниците, длъжността официално вече се води "деПо-майстор". Повечето железничари обаче продължават да си го наричат деЛо-майстор, макар и никога да не ми е било ясно от къде е дошло това смешно название.
66
Не е задължително, до 1995 ПЖИ го водеха полувисше, има и хора които след натурпан стаж като пом.машинист се прекавлифицират... Но за повечето си прав - инженери са
65
Анонимен
преди 13 годиникато няма нощна смяна, дневната е оставила локомотива на ДеЛо-майстора и е обявен за готов.... Не им и трябва нощна смяна, няма толкова влакове че да има смисъл от нощна смяна в екипировката, а и какво се правеше на нощните смени когато ги имаше не е за разправяне че някои хора още са на работа...