Недостигът на на ресурсни учители продължава, дори и след старта на учебната година. Децата със специални образователни потребности са изправени пред редица проблеми.

Родителите на тези деца настояват за работещо приобщаващо образование, в което да има индивидуална оценка за потребностите и нуждите на всяко дете.

Оценката трябва да бъде функционална, да отразява и оценява не само потребностите на детето, но и ресурсите на средата и възможностите за справяне с различните стратегии. Това заяви пред Bulgaria ON AIR, Калоян Дамянов, директор на “Център за приобщаващо образование“.

По думите му Министерството на образованието ще реализира такъв проект, в който ще бъдат обучени достатъчен брой психолози, логопеди и ресурсни учители, които да извършват такава оценка на децата със специални потребности.

Още по темата
Специалистът обясни, че много от учителите нямат академична подготовка за работа с деца със специални потребности, особено тези от по-старата генерация, и допълни, че има достатъчно ресурси в интернет, с които учителите могат да се подготвят и да са полезни на тези ученици.

„Приобщаващото образование трябва да започне да се реализира още от детската градина, за да могат да се причислят в обществото“, смята Дамянов.

Той споделя, че дискриминацията в общество намира място и в училището.

„Колкото по-толерантно е едно общество, толкова по-голямо място ще намира приобщаващото образование“, твърди Дамянов.

По думите на специалиста, хората в малките населени места са по-толерантни, отколкото тези в големите.

Според него е труден достъпа до специалисти и затова има създадени центрове за приобщаващо образование, с цел да се помага на тези хора.
 

Коментари Напиши коментар

31

Напълни се с хахави

преди 2 дни

И как да са подготвени като не са психиатри, а тези СОПчета масово са си точно а психиатрични диагнози, от лекари. Какво да направи учителката като то е лудо

30

Анонимен

преди 5 дни

Този дангалак съвсем не беше със СОП, нито беше от малцинствата. Беше един охранен шкембелия, по-едър от баща ми. После разбрахме, че майка му била известен фармацевт и направила много услуги на определени хора. Важно било детето й "да избута 8-и клас, та да може да стане шофьорче". Не знам как нашата много принципна на думи учителка беше склонила да пише тройка под написаното с много правописни грешки стихотворение. Освен текстът на стихотворението, синковецът не бе написал абсолютно нищо друго

29

До 22 - продължение

преди 5 дни

... класната ни го представи и заръча да му помагаме. Недоумявам как той - 17-годишният, беше все още в 8-и клас, след като вече не се повтаряха класове в основното училище? Та, виждам аз разтворената му тетрадка, на страниците на която не е развита темата върху творчеството на Вапцаров - това беше темата на класното, а е написан с много правописни грешки текстът на "Червените ескадрони". Този дали изобщо е знаел, че това стихотворение е от Смирненски? Но под писанието му се мъдреше оценка (3).