Кадър: Bulgaria ON AIR

Две пролетни ваканции за учениците. Добра идея ли е това?

Когато говорим за ваканции, винаги има противопоставяне. Става дума за две ваканции - едната малка, а другата да е по-голяма. В начален етап особено учениците са доста изморени. Това каза за "Денят ON AIR" председателят на Съюза на работодателите в системата на народната просвета Диян Стаматов.

Дали да има такива ваканции, разбира се, решението трябва да се вземе от МОН, отбеляза той.

"Има трудна адаптация, когато учениците се върнат в клас. Струва ми се, че те приемат ставащото като форма на ваканция. Без да ги засягам - дистанционното обучение ще стане вече една година и продължи доста дълго. Вижда се, че скоро няма да приключи и създава доста притеснения за всички", обясни той за Bulgaria ON AIR.

Според училищния директор ентусиазмът за ваксиниране не е толкова голям, колкото ни се иска.

"Трябва да сме още предпазливи занапред. Този вариант, в който сме, е най-удачен", допълни Стаматов.

Той е на мнение, че в някои държави онлайн обучението продължава доста дълго, което е опасен вариант с неясни последици.

"Определено ученикът е най-потърпевш от ситуацията. Дори учителите да са изморени, все пак на тях това им е работата, а учениците са в различна ситуация. В нашето училище имаше около 60 преболедували учители и 25 се ваксинираха. Въпросът за удължаване на учебната година не е обсъждан, няма сграда, която да позволява да се работи на климатици през юли. Дори битовите моменти са важни, за да няма удължаване", обясни събеседникът в студиото.

Коментари Напиши коментар

16

Анонимен

преди 1 месец

При сегашната обстановка, спезиално за малките училища редно е директорите да имат правомощия сами да решават за промени във формата на обучение.

15

Анонимен

преди 1 месец

Г-н Стаматов, кога малките частни училища в големите градове/червени зони/, кога ще преминат на онлайн обучение, тъй като в тези училища хибридно обучение не е възможно да бъде осъществено??!

14

Диана

преди 1 месец

Според мен, не е виновно онлайн обучението за получаване на лоши резултати от него. Виновни са тези които го прилагат, защото без съмнение тук има редица особености, различни от присъственото в клас образование, които изискват различни подходи при образованието, но които биха донесли редица предимства в определени сфери на образованието.Например, при самостоятелната работа на ученика - умението му сам да търси и намира нужната информация, да задава въпроси, анализира и решава възникнали проблеми