Архив: Булфото

Информационните технологии са възможност в по-голяма степен да се провокира интереса на учениците към ученето, министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на конференция за дигиталното образование. По думите му, обаче "основният актьор в класната стая остава учителят, който постоянно трябва да бъде квалифицирани и мотивиран". Особено началните учители имат голяма нужда от обучения по ИТ и дигитална креативност, ще има обучения и на учители за разработването на електронни уроци, каза образователният министър, цитиран от "Фокус".

Министътър съобщи, че скоро ще има обсъждане на проект за наредба , която ще касае физическата среда в училище, като имаме "желание за разчупване на класната стая". Ще има и насоки за оборудването на класните стаи с технологии, каза Вълчев. Той съобщи, че още през тази година ще бъдат финансирани всички училища, които желаят да купят права за електронни дневници. Чрез електронните дневници лесно се нанасят оценките и отсъствията на учениците, а родителите бързо получават тази информация.

Трябва да се търси баланс между традиционните и новите методи на обучаване, каза още министърът. "Факт е, че днешните деца по-трудно се мотивират за учебния процес“, отбеляза Вълчев и добави, че затова е необходима промяна в подхода на преподаване.

Министърът обясни, че това няма да бъде лесно, защото преподавателите в продължение на 20-30 години са представяли учебния материал по друга система. "Поради тази култура трябва да се смени структурата по цялата верига, като се тръгне от Министерството на образованието, през директорите на училища и родителите“, заяви той. По думите му креативните учители трябва да почувстват подкрепата на системата.

До края на 2019 г., всички училища в страната трябва да имат изградени wi-fi мрежи. Всички училища в страната са около 2400. Не е важно училищата да имат само интернет мрежи като сбор от рутери, а те трябва да са и защитени, обясни министърът.

Той отбеляза, че интернетът в училищата трябва да е безопасен и да е насочен към полезно образователно съдържание. Важно е да реализираме политиките за изучаване и придобиване на разширени дигитални умения в училище, защото днешните деца ще са на пазара на труда през 2050 г., когато голяма част от професиите ще изискват повече дигитални умения от днешните, каза още Вълчев.

Затова обучението и дейностите по интереси в дигиталната креативност трябва да се разширяват и към предучилищното образование, като беше въведен и предметът "Компютърно моделиране".

С проекта "Образование за бъдещето", който започваме, ще се финансират дейности по интереси още от първи клас в областта на дигиталната креативност, съобщи министър Вълчев. По този проект ще се изгради и платформата - т.нар. облак, с безплатно и достъпно образователно съдържание, което ще може да се създава и от учителите - срещу заплащане. Това образователно съдържание ще бъде валидирано, но това няма да са единствените електронни образователни ресурси.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase