Архив: Булфото

Едва 4% от децата имат висок успех и се чувстват добре. 38% от седмокласниците имат ниско до средно благополучие, сочи проучване, направено в 100 училища от цялата страна.

Национално представително проучване "Благополучието на учениците в седми клас" е дело на Центъра за приобщаващо образование. В него се представя и индекс на успешното училище, който определя какво искат децата, за да се чувстват добре като ученици.

"Благополучието е това не как децата се чувстват в училище в момента, а един по-комплексен поглед върху това как те се чувстват – имат ли доверие в учителите, имат ли добри взаимоотношения със съучениците си, чувстват ли, че допринасят в училище, чувстват ли се ценни, имат ли някаква гордост, чувство за успех в живота, какви емоции повече изпитват – отрицателни или положителни", обясни пред БНР Ива Бонева – изпълнителен директор на Центъра.

Много изследвания през последните години доказват, че, когато децата се чувстват благополучни в детска възраст, това е предпоставка за техния успех като възрастни – да се чувстват щастливи и успешни, допълни тя.

По думите й седем основни проблема подчертават децата, за да не се чувстват благополучни.

"Когато учениците нямат усещане за общност, когато атмосферата е силно конкурентна и затова в най-елитните училища благополучието на децата е най-ниско. Учениците имат усещанията, че учителите фаворизират едни ученици за сметка на други. Социалните различия не остават извън света на училището. Учениците не се чувстват значими за училището. Те забелязват, че има разминаване между публичния външен имидж на училището и този, видян отвътре. В света на тези училища има една единствена йерархия на постиженията и това е йерархията по успех", обобщи Бонева.

Децата посочват като най-важен фактор да се чувстват добре - отношението на учителите към тях

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase