Снимка: архив, БГНЕС

Вездесъщите електрически скутери под наем може скоро да напуснат Париж, ако парижани гласуват днес за премахването им от града, съобщава Асошиейтед прес.

Въпросът, който парижкото кметство задава на общоградския миниреферендум, е: "За или против скутерите на самообслужване в Париж?"

Отговорът може да обрече на гибел един от водещите пазари за бързи двуколесни превозни средства, които разшириха възможностите за придвижване във френската столица и в други градски центрове и градове по света.

Пръснати из Париж, лесни за намиране и наемане с помощта на изтеглено приложение и сравнително евтини, скутерите са хит сред туристите, които обичат скоростта им и свободата, която предлагат. За петте години от въвеждането им, следвайки примера на споделените автомобили и велосипеди, скутерите под наем също си спечелиха последователи сред парижани, които не искат или не могат да си позволят собствени, но харесват възможността да избегнат метрото и другия обществен транспорт.

Но на фона на оплакванията, че електронните скутери са грозна гледка и заплаха за трафика, кметицата на Париж Ан Идалго и някои от нейните заместници искат да забранят "свободно плаващите" скутери (наречени така, защото се вземат и оставят по желание на наемателите им), преди френската столица да стане домакин на Олимпийските игри догодина.

Заместник-кметът по транспорта на Париж Давид Беляр казва, че скутерите са участвали в стотици инциденти. Той също така казва, че те са по-вредни за околната среда от ходенето пеша, карането на колело или автобусите и са твърде бързи и анархични в претъпкания, компактен и исторически град, където пространството е на първо място. Те създават "усещане за обща несигурност в общественото пространство, особено за най-уязвимите хора, имам предвид възрастните хора или хората с увреждания", каза той в интервю за Асошиейтед прес в петък. "Има някои ползи, но това, което виждам днес е, че недостатъците са по-големи".

Договорите на Париж с трите компании за отдаване под наем Dott, Lime и TIER изтичат в края на август. Дали електронните скутери под наем ще оцелеят в Париж след това, ще зависи от гласуването днес, в което могат да участват всички регистрирани гласоподаватели в града, включително и тези от други страни от Европейския съюз. Кметството вече обеща да уважи резултата, какъвто и да е той.
(БТА, Асен Георгиев)


 

Коментари Напиши коментар

11

истината

преди 2 месеца

Реагират на радиоактивни отпадъци или склад. Пояснявам . Движите с 12 мили на път и изведнъж скоростта пада на 3 мили и не иска повече. Зареждате бая време и пак не иска чак след няколко дена се съвзема. Защото е на принципа на електро магнитната индукция и има насищане или изкривяване на електромагнитното поле. Трябва да ги продават със сензори за замърсяване за да могат водачите да са защитени.

10

Алекс

преди 2 месеца

Дано ги разкарат от Париж,а след това и от София.

9

Анонимен

преди 2 месеца

От 8 до 12 - Крайнолевите са така. Щом те нямат достъп до нещо, никой не трябвало да има. Всеки да ползва по-скапаната версия.