Снимка: архив, БГНЕС

Фигура номер две в компанията "Мета" Шерил Сандбърг обяви, че подава оставка, предаде Франс прес.

"След 14 години ще напусна "Мета", заяви тя в социалната мрежа Фейсбук. Сандбърг беше директор по операциите на американския гигант. Тя обаче ще остане в Административния съвет на компанията.

Още по темата
Сандбърг увери, че годините, прекарани редом до Марк Зукърбърг, шефа и основател на компанията, са били за нея чест и привилегия.

Новината за оттеглянето й идва в момент, в който компанията е широко критикувана от политици и от гражданското общество за нейния икономически модел, припомня Франс прес.

"Това е краят на една ера", коментира Зукърбърг относно новината за оттеглянето на Сандбърг. Той припомни, че през 2008 г., когато я е наел на работа, той е бил само на 23 години и не е знаел нищо за управлението на компаниите. Сандбърг е била на 38 години и е имала кариера в престижни организации, от Световната банка до консултантската група "Маккинси". Тя е преминала и през американското финансово министерство като директорка на човешките ресурси там, а също и през "Гугъл" като заместник-президент, натоварен с продажбите за чужбина и с оперативните дейности.

"Шерил замисли архитектурата на нашите рекламни дейности, набра невероятни хора, оформи нашата предприемаческа култура и ме научи как да ръководя фирма. Тя създаде възможности за милиони хора по света и до голяма част благодарение на нея "Мета" стана компанията, която е днес", коментира в профила си във Фейсбук Зукърбърг.

"Мета" обяви, че Хави Оливан ще бъде новия оперативен директор на компанията.

След като се наложи като главна социална мрежа в света през първото десетилетие на 21-и век, социалната мрежа Фейсбук се разшири и до други дейности, като придоби и приложенията УотсАп, Инстаграм и Окълъс, за да стане незаменим фактор. В края на 2021 г. основателят й прекръсти компанията "Фейсбук" на "Мета", за да бележи обрат към метавселената.

Но икономическият модел на компанията, основан на широкомащабната целенасочена реклама и същевременно много "жаден" за лични данни, породи критики и полемика от 2016 г. Властите на много страни обвиняват компанията, че злоупотребява с доминираща позиция подобно на "Гугъл".

"Дебатът около социалните мрежи няма вече нищо общо с началото на компанията. Да кажа, че винаги е било лесно, би било ефимизъм. Но е нормално да е трудно. Нашите продукти имат огромно влияние и следователно ние имаме отговорността да ги замисляме по начин, който защитава личния живот и сигурността на хората", казва Сандбърг в дълго послание, в което припомня важните етапи от продължилата 15 години своя кариера в компанията.
/БТА/

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase