Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Създаването на компания-майка за всички приложения и фирми, собственост на Facebook, и смяната на името на Meta e ранна заявка за бъдещите планове на Марк Зукърбърг, но обявената метавселена е все още доста далеч, а технологиите на нейното постигане - в начален стадий. Новото име няма да изчисти лошата репутация на компанията покрай скандалите с обработката на лични данни, а ще има даже още повече проблеми с нарушаването на правото на личен живот на клиентите с развиването на виртуалната и добавена реалност. Това заяви Ален Попович, маркетинг директор на Connect Me, в ефира на предаването "Бизнес старт" с водещ Живка Попатанасова.

"Скандалите във Facebook винаги са свързани със защитата на лични данни (data privacy)." Голяма част от потребителите не различават кои приложения, които ползват, са собственост на компанията и новото име е комуникационна стратегия, която да ги привлече в една компания, допълни Попов.

Виртуалната и добавената реалност ще се нуждае от много повече данни, отколкото Facebook има в момента.

"Това означава нарушаване със сигурност" на неприкосновеността на нашите данни или "по-скоро карайки ни да не разбираме какво точно те имат нужда като информация."

Потребителите доброволно предоставят личните си данни, напомни Попович, но компаниите "ще ни държат дигитално виртуално необразовани максимално дълго време", докато не изградят своята визия за метавселената.

Макар компаниите все още да не работят особено във виртуалната реалност, те скоро няма да имат избор.

"Ако 3 милиарда потребители са в метавселената, имаме една паралелна икономика... Всичко, което сега съществува във Facebook - страници, реклами на брандове - всичко това ще се пренесе в метавселената.", обясни гостът.

"Facebook не може да направи това сама - има нужда от много други компании, които да разработят метавселената. Те казват, че са най-големите и няма как метавселената да се случи без тях. Ще минат поне още десет години до това, което видяхме в презентацията на Марк Зукърбърг."

Други големи имена като Google и Apple все още не са навлезли в сферата, но и самата идея не произлиза от Facebook или Марк Зукърбърг, а от директорите на Oculus, смята Попович. Виртуалната реалност все още не е толкова комфортна, че да се изпитва удоволствие от нея, а и дълго време ще липсват различни сетива като допир и мирис, смята Попович. Според него добавената реалност е много по-близка до осъществяване.

Светът се движи към все по-усилена дигитализация и по-лесен достъп до информация. "Ще трябва да се адаптираме и въпросът е да го направим с по-малко грешки."

Повече за бъдещето на метавселената и идеите на Meta може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase