снимка: Ройтерс

Американският гигант Amazon.com е имал промоция за американските потребители в рамките на 48-часовите си разпродажби Prime Day - да получат по 10 долара в замяна, ако позволят на Amazon да следи уебсайтовете, които посещават, предава Ройтерс.

Сделката засяга новите инсталации на Amazon Assistant, инструмент за сравняване на продукти, който потребителите могат да добавят в браузърите си. Той сравнява цената в Amazon за продукти, които са налични и в Walmart.com, Target.com или другаде.

За да работи, асистентът се нуждае от достъп до онлайн активността, включително линкове и съдържание на страниците, които разглеждат. 

Както Amazon обяснява с малък шрифт, компанията може да изпозлва данните за подобряването на своя маркетинг, продукти и услуги, които не са свързани с асистента за пазаруване.

Условията подчертават влиянието, което потребителите обичайно дават на Amazon и други големи технологични компании, когато използват техните безплатни услуги. В този случай Amazon печели потенциална представа за това как трябва да приспособи маркетинга си и как би могла да се справи с конкуренцията си в търговията на дребно.

Целия материал четете в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase