Снимка: Булфото

Максимална печалба от 10 на сто за всяка една от отделните дейности и от стойността на изграждането на магистрала "Хемус" ще получи за работата си държавното дружество "Автомагистрали" ЕАД.

Още по темата

Цялата сума, която е внесена в БНБ по специална сметка за строежа на аутобана е 1,35 млрд. лв., което означава, че максималната печалба на "Автомагистрали“ ЕАД от изграждането на близо 135-те километра ще е 135 млн. лв. или по 1 млн. лева на километър. Това е записано в договора между възложителя в лицето на Агенция "Пътна инфраструктура" и държавната фирма.

Контрактът бе публикуван на сайта на ведомството и е предоставен и на народните представители, въпреки че за това няма изискване по закон, съобщиха от пътната агенция.

Според договора възложителят има право да проверя качеството на изграждане на магистралата по всяко време и да дава предписания, пише в. "Труд". В контракта са посочени и сроковете за изпълнение на всяка от отсечките.

Четири от отсечките ще трябва да бъдат завършени в срок от 36 месеца, една за 42 месеца и една за 48 месеца.

Преди да стартират три от трасетата обаче ще са нужни и 6 месеца за изготвяне на проектите. Гаранцията на асфалта по новата магистрала ще е 5 години, а на съоръженията по нея – 10 години.

Коментари Напиши коментар

40

коко

преди 4 месеца

До 50 год

Хемус беше замислена за да си ходи спокойно Тато до Правец - без никой да се съобразява ,че ако мине от там ще е безумно скъпа и трудна (ама за кефа на парвенюто от Правец се харчеше целият държавен бюджет)
Магистралата беше ударно построена до Правец и после нещата се забатачиха.Края на 80-те едвам стигна до Ботевград.

39

Анонимен

преди 4 месеца

Да, при печалба за мутрата 50% и 10% за изпълнителя то почти не остава за бетон, желязо и асфалт!
На другата година- ремонт!

38

Анонимен

преди 4 месеца

Магистралата не ни интересува.Хляба поскъпна,а също тока и водата.Едвам свързваме двата края и ако не се случи нещо хубаво ще стигнем до просешка тояга!