Снимка: Pixabay

Търговците масово не са готови да отговорят на новите изисквания към наредбата, указваща продажбата на млечни продукти, според която имитиращите трябва да са на отделен щанд.

Още по темата

Супермаркетите, кварталните и специализираните магазини за млечни продукти, продължават да си продават както досега, без промени в обичайния ред, показва проверка на "Монитор".

Новите условия в Наредбата за специални изисквания към млечните продукти и разделянето им от имитиращите влязоха в сила на 14 януари.

Според нея продуктите, които съдържат заместваща съставка – като палмово масло, други вид хидрогенирани растителни мазнини или всякакъв вид нишесте, трябва да се предлагат на отделен щанд, а най-отгоре да има етикет, който да указва, че тези стоки са имитация.

Освен това, въпросният заместващ елемент трябва да бъде изписан, а опаковката на сиренето, млеката и кашкавала да е различна от тази на останалите продукти.

Допълнително изискване е и думата "млечен", както нейните производни, да не присъства никъде по етикетите на имитиращите продукти.

В някои супери, дори и в големите търговски вериги, продължават обаче да продават млечни и немлечни продукти заедно, а в етикетите им няма промяна.

Единствената разлика, която може да се забележи, е в аранжировката, което е периодично явление.

При кварталните магазини картината не е по-различна - сиренето се продава на едно място, дори изборът да е далеч по-ограничен. На места се предлагат по точно 1-2 вида сирене и то в съвсем малки количества, което би направило разпределението по-лесно, но въпреки това разграничение и отделен щанд или етикет липсват.

В млекарниците изискванията също не са спазени - търговците продават, без да са обозначили разликите в продуктите, а хората продължават да купуват, без да обръщат внимание на съдържанието.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase