Източник: Reuters

Очилата и хедсетовете за виртуална реалност се изправиха пред мрачни прогнози и един от лидерите в индустрията реши директно да се намеси. Публикация от екипа на HTC Vive твърди, че "новините за т.нар. смърт на виртуалната реалност идват всяка година и са твърде преувеличени", като подкрепя твърдението си с една подробност - виртуалните очила Vive регистрират рекордни продажби, пише Venture Beat.

HTC бе провокирана да отговори заради доклад отпреди 2 седмици, който твърди, че "потребителският интерес към виртуалната реалност спада", базирайки се на данни от продажбите през онлайн ритейлъра Amazon. Но данните там са едностранчиви, тъй като например отчитат, че продажбите на HTC Vive през юни спадат, но пропускат да посочат факта, че това се случва след рекорден ръст през април. От HTC обясняват това доста просто - моделът е бил напълно разпродаден.

HTC цитира компаниите за прочувания IDC и Canalys, според които Vive е лидер в приходите от своя сегмент за първото тримесечие на 2018 г. с пазарен дял от 35,7% и че Vive е най-продаваният комплект виртуални очила в Китай за същия период. Допълва и че "големите играчи не са пуснали данни за своите продажби, за да задържат пазарния моментум". Но пък и HTC не дава подробна информация в цифри.

HTC: VR не умира, даже имаме рекордни продажби!

С други думи, HTC иска твърдо да заяви, че виртуалната реалност е в началото на своя жизнен цикъл, така че явно имаме още доста да се возим. Разнообразието, качеството, производителността и приложенията се увеличават, а потребителите тепърва ще се адаптират към тази нова технология, на която просто ѝ трябва време, за да се установи трайно.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase