снимка: Ройтерс

Facebook обяви, че прави големи промени в основната си услуга - социалната мрежа. Тя насочва нюзфийда към публикациите от приятелите и семейството, вместо към тези на компании и медии - промяна, която означава, че вероятно хората ще прекарват по-малко време в платформата, пише Bloomberg.

В публикация от този четвъртък главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг заявява, че обратната връзка от общността показва, че публичното съдържание „изтласква на заден план личните моменти, които ни карат да се свързваме повече един с друг“.

Целта на продуктовите екипи ще бъде да помогнат на над 2-та млрд. активни месечни потребители на социалната мрежа да откриват повече съдържание, което да води до повече смислени социални интеракции, посочва той.

„Чрез тези промени очаквам времето, което хората прекарват във Facebook, както и част от данните за ангажираността, да поемат надолу“, написа Зукърбърг. „Също така обаче очаквам времето, което прекарвате във Facebook, да бъде по-ценно. И ако направим правилното нещо, вярвам, че това ще бъде добро за нашата общност и за нашия бизнес в дългосрочен план“, казва още той.

Миналата седмица Зукърбърг обяви, че новогодишното му предизвикателство към самия него е да „поправи“ социалната мрежа, на която е съосновател. Всичко това се случва на фона на множеството критики за силното политическо поляризиране на платформата, за разпространението на фалшиви новини и опасенията, свързани с опазването на личните данни.

През миналата година властите обвиниха Facebook, Google и Twitter, че не са успели да предпазят потребителите от руските манипулации в техните платформи по време на изборите за президент на САЩ през 2016 г. 

"Това е признание на проблемите, с които се сблъскаха от гледна точка на проблемното съдържание“, твърди Браян Визер, анализатор в Pivotal Research Group. “Хората са ядосани заради разкритията за Русия и фалшивите новини и взеха нещата в свои ръце, като започнаха да се ангажират по-малко“, допълва той.

Компанията продължава да увеличава приходите си всяко ново тримесечие, като продава все повече реклами в своите списъци с новини, сключва партньорства с медии за разпространението на техните истории и включва повече видеа, което води до по-високи рекламни нива. Последните промени на Facebook не влияят на рекламите, а само бизнес и медийно ориентираното съдържание, публикувано от групи и други хора, твърди източник, запознат с въпроса.

Какво показват данните на Nielsen за ползването на мрежата вижте в продължението на материала в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase