Средностатистическият корпоративен служител изпраща средно по 112 имейла дневно. Снимка: архив, Reuters

15 на сто от всички имейли, разменени в службата, са с клюкарско съдържание, установи американско проучване, цитирано от в. "Дейли мейл".

Американски социолози стигнаха до този извод, след като анализираха стотици хиляди имейли, разменени между служителите на бившия енергиен гигант "Енрон", който фалира през 2001 г. Но според екипа положението е същото във всеки по-голям корпоративен офис.

15 на сто от посланията били определени като клюкарски, тъй като касаели трети лица, които не били сред получателите. Клюкарствало се на всички служебни нива, но по-нисшият персонал се изявявал като отличник в това начинание.

Според един от авторите на проучването Ерик Гилбърт от Технологичния институт на щата Джорджия средностатистическият корпоративен служител изпраща средно по 112 имейла дневно.

Всяко седмо писмо в електронната поща е с клюкарско съдържание, но това не винаги е лошо нещо. Говоренето по чужд адрес играе много важна роля при взаимното общуване, защото чрез него се разменя важна социална информация.

Злословенето в изследваните 600 000 имейла на "Енрон" било три пъти по-срещано в клюкарската електронна поща на фирмата.

Ведомствената клюка изпълнявала четири важни функции - давала информация и разтуха, създавала интимност и влияние както в служебните, така и в личните отношения на персонала.

(БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase