Снимка: БГНЕС

Това е един от най-често срещаните въпроси при пътуване – по работа или за удоволствие? За пътниците на авиокомпаниите след пандемията отговорът често е и двете, пише Мери Шлангенщайн за Bloomberg.

Растежът в така наречените (“bleisure”смесица от думите business и leisure, бел. ред.) пътувания по бизнес и за развлечение смесва отдиха с работата от разстояние. Той запълни част от местата в самолетите по време на пандемията и бележи промяна в модела на пътуване за индустрия, която правеше ясни разлики между хората с бизнес куфари и тези с плажни чанти.

Този тип пътувания се увеличават, тъй като разпространението на варианта Омикрон забави връщането в офисите, особено сред по-големите работодатели. Делът на бизнес пътуванията, които включват уикенд, се е увеличил с 23 процентни пункта до 38% от 2019 година насам, казват от компанията за управление на корпоративни пътувания TripActions Inc.

„Много от нашите клиенти, които исторически сме наричали пътуващи за развлечение, всъщност летят не само за почивка“, каза президентът на American Airlines Group Inc. Робърт Изом по време на конферентен разговор в четвъртък.

„Те може да пътуват до някой плаж или планинска дестинация, но всъщност ще работят дистанционно през седмицата. Границите между свободното време и бизнес пътуванията определено се размиха.”
В отговор на нарастващото търсене, TripActions е добавила специална платформа за лични пътувания през 2020 година. През миналата година тя отчита среден растеж от 22%, казва Кели Содерлюнд, старши директор на комуникацията в TripActions’.

Сривът в броя на традиционните бизнес пътувания по време на пандемията се отрази катастрофално на общата печалба на превозвачите, които разчитат на големи корпоративни клиенти като ключов източник на печалба. Тяхното отсъствие се усеща най-силно по международните маршрути, както и по важни коридори за пътуване през страната като от Ню Йорк до Лос Анджелис. Като цяло резервациите за бизнес пътувания са с 66% по-малко спрямо нивата преди пандемията, според индустриалната търговска група Airlines for America.

Целият анализ четете на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Коментари Напиши коментар

3

Анонимен

преди 5 месеца

Ужасно безмислена статия. Проблема е че в последните години драскачи от кол и въже започнаха да се правят на журналисти и ни удавиха в пУмия от безмислени драсканици.

2

Анонимен

преди 5 месеца

КОВИД разми мозъците на много хора и от масова психоза започнаха да се плашат от настинка. Сега от тази психоза се приемат нелогични и странни мерки за ограничаване на живота и изкуствено съсипване на икономиката защото разни размити мозъци не могат да спрат да правят ГЛУПОСТИ!

1

К'ъв Туризъм ?

преди 5 месеца

Преди 3 месеца бях в Австрия, не можеш като нормален човек да се наядеш. Спукват те от ПСР тестове. Дори и да имаш негативен тест, като чуят че нямаш ваксина се дистанцират.