Снимка: Bulgaria ON AIR

"Ще предложим ваканцията за учениците да бъде цялата седмица след завършване на първия срок - от 29 януари до 6 февруари. Отдавна сме се отказали да удовлетворим желанията на всички, защото е невъзможно. Имаше много напрежение заради разделението на учениците вкъщи и в клас. Натрупа се и умора, в София има доста голям брой разболели се и карантинирани учители. Наближаваме върха на вълната, добре е да дадем малко почивка на системата. Не обсъждаме удължаване на учебната година", заяви министърът на образованието акад. Николай Денков в студиото на "България сутрин".

Още по темата


Просветният министър увери, че до края на месеца има налични достатъчно тестове за учениците. Има възможност през февруари да се премине към двукратно тестване, но това ще стане ясно след първия търг за самите тестове.

"Здравният министър Сербезова ме увери, че това са тестове с по-висока чувствителност - 95%. Дори и предишните тестове са добри за скрининг. От плюнчените тестове са, начинът на правене ще е много подобен", уточни министър Денков пред Bulgaria ON AIR.

По думите му несравнимо по-добра била комуникацията с новия здравен министър и като цяло между МОН и Министерството на здравеопазването.

Между 8 и 10 пъти са разликите в страната по отношение на поставени под карантина учители и ученици. Най-високи нива има в Благоевград - 8,53% за учителите, а най-ниски са в Търговище - 1,08%. За учениците най-високи са нивата в Бургас - близо 5%, а най-ниски са отново в Търговище - 0,55%.

"Директорите са тези, които решават за локалния подход. На ден получаваме стотици заявки за карантиниране на паралелки. Реагираме в същия ден. В гимназиалния етап имаме напълно ваксинирани 8,3% и 7% преболедували. В София са повече, в други области са по-малко. 48,2% от учителите са ваксинирани, също и 38,2% от непедагогическия персонал", обяви акад. Денков.

По думите му в момента у нас липсва система за контрол на квалификацията на учителите. Това е едно от първите неща, които министърът и екипът му искат да променят.

"Поставили сме си като приоритет създаването на система, която да измерва качеството. Базира се на един основен стълб и няколко допълнителни. Основният е системата за измерване на добавената стойност - да можем да оценим в дадено училище и по даден предмет доколко децата са успели да напреднат в зависимост от това, което прави училището", обясни министърът.

За професионалните гимназии допълнителна мярка за качество би могла да бъде как се реализират завършилите ученици, даде пример проф. Денков. Трябва да имаме количествени резултати, които да превърнем във формули, отчитащи какво е финансирането на училищата за качество, отбеляза той.

Много внимателно ще бъде обсъден въпросът с мандатността на училищните директори, но преобладава мнението, че тя трябва да бъде въведена, съобщи още образователният министър.

Коментари Напиши коментар

11

учител 2

преди 3 месеца

И да кажа още: Карантираме деца който имат ковид нали, обаче например Иванчо 5а има ковид а той междучасията общува с всички деца в цялото училище, смешно а?

10

Учител

преди 3 месеца

Ще опитам на кратко да обясня: Аз съм учител, министъра си мисли, че ако децата прекарват повече време в училището ще станат по умни. Това е много голяма грешка, проблема е че вече бъдещите майки и бащи на по 30+ са ужасно ужасно прости, ние дори да спим с децата в училището пак няма да можем да ги научим. Някога децата учеха доста по малко нали? без допълнителни часове а бяха умни и здрави, нямаше фейсбук.

9

Денков

преди 3 месеца

Тичай за тоалетни принадлежности, че скоро ще ти трябват.