Снимка: БГНЕС

Три дни остават до крайния срок, в който партиите да подадат отчетите си пред Сметната палата за предизборната кампания за изборите от 2 октомври, съобщиха от Сметната палата.

До 11 ноември 2022 г. (петък), включително, политическите партии, коалиции и инициативни комитети, участващи във вота на 2 октомври, трябва да представят пред Сметната палата отчетите за приходите, разходите и поетите задължения за плащане във връзка с предизборната кампания. Срокът за представяне на отчетите е 30 работни дни след изборния ден съгласно Изборния кодекс.

Отчетът трябва да се изпрати от представляващия партията, коалицията или инициативния комитет на хартиен и електронен носител, придружен с извлечение от банковата сметка. Към отчета се прилагат декларациите за произход на дарените средства, както и на предоставените средства от кандидат или член на инициативен комитет, когато са в размер над една минимална работна заплата.

Отчетът се изготвя и представя по образец, утвърден от Сметната палата, публикувана на сайта на институцията. В ЕРИК са публикувани и указания за изготвяне на отчетите. Указания за изготвяне на отчетите може да се намерят и на  интернет страницата на Сметната палата в раздел „Контрол - избори“ - „Отчитане на предизборната кампания“.

При нарушение на изискването за представяне на отчет за приходите, разходите и поетите задължения за плащане във връзка с предизборната кампания, на лицето, което представлява партията или инициативния комитет, или на лицата, които представляват коалицията, се налага глоба от 2000 до 10 000 лв.

Сметната палата ще публикува на интернет страницата си отчетите до 15 дни след изтичането на срока за представянето им.

Когато декларираните приходи и извършените разходи във връзка с предизборната кампания са над 1000 лв., Сметната палата извършва одит за съответствие в 6-месечен срок от изтичането на срока за представянето на отчетите.

Напомняме също, че в срок от 30 работни дни след изборния ден доставчиците на медийни услуги, социологическите и рекламните агенции, както и агенциите за осъществяване на връзки с обществеността трябва да представят в Сметната палата на хартиен и електронен носител информация за предоставените услуги на партиите, коалициите и инициативните комитети – също по отделно за всеки от двата вида избори.

Информацията се предоставя по образец, който е публикуван на интернет страницата на Сметната палата в раздел „Контрол-избори“ - „Отчитане на предизборната кампания“ - „За доставчици на услуги“.

Коментари Напиши коментар

1

Икономист

преди 2 месеца

Очаквам Сметната палата да забогатее много. Те, тези от партиите не могат да смятат, камо ли пък да представят отчети за каквото и да било. Тях ги бива само в обещанията. Ако представят отчетите за обещанията си, а не за приходите и разходите на партиите си, просто няма да има нужда от поредните избори. Предстрочни или извънредни или там каквито и да било. Честито на партиите им на политическите лидери. Както и на техните финансови експерти.