Снимка: БГНЕС
Учителката Ким Лийтли завела класа си на екскурзия до местния аквариум и останала изненадана от един необичаен въпрос: ”Госпожице? Какво е това?", попитало деветгодишно момче, сочейки към вълните, докато вървят по крайбрежната алея на Блекпул, съобщи Би Би Си.
 
Оказало се, че момчено никога досега не е виждало морето.
 
Изненадата била още по-голяма, тъй като училището е в средата на Блекпул и само на няколко улици от брега.
 
Други учители също са имали подобен опит през годините при училищни пътувания извън града, обяснява Ким Лийтли. Веднъж 10-годишно дете попитало какво е патица, докато ученик - забелязвайки крави в полето - казал: "Вижте тези коне".
 
"Като училище се намираме в много застроен район в Блекпул", обяснява Ким. "Имали сме много екстремни примери за нашите деца с природата."
 
Уестминстърската начална академия се намира в район с малко зелени площи, където дивата природа и природата като цяло са дефицитни.
 
Много деца живеят само на минути от плажа, част от тях така и успяват да прекарат време там. И докато Блекпул е заобиколен от невероятна природа като Гората на Боуланд, Ким казва, че много родители нямат автомобили или не могат да си позволят обществен транспорт.
 
"Те просто не получават възможностите, които биха получили много други деца", добавя тя. "И така, помислихме си,„ ами, нека им донесем природата".
 
Ким в момента ръководи образованието на открито в началното училище, което се превърна в природосъобразно училище преди две години. Схемата, която има за цел да направи училищата по-зелени и по-близо до дивата природа, е партньорство между The Wildlife Trusts, благотворителната организация за психично здраве YoungMinds и няколко други природни организации.
 
Проектът обучава учители да могат да провеждат уроци на открито, като вдъхновяват своите ученици да научат повече за предизвикателствата на околната среда и природния свят, както и да насърчават работата в екип, социалните умения, увереността и креативността.
 
Природосъобразните училища вече работят с 90 училища в райони с високи нива на социални лишения, давайки възможност на хиляди ученици да учат и да играят сред природата.
 
Ръководителите се надяват да разширят програмата тази година, за да помогнат на децата да намерят утеха сред природата след трудностите с оставането по домовете.
 
Главният изпълнителен директор на Wildlife Trusts Крейг Бенет казва, че прекарването на време навън, ангажирането и изучаването на природата е първостепенно за образованието на децата.
 
"За съжаление толкова много деца ходят на училище в райони, където има много малък достъп до зелени площи", казва той.
 
"В The Wildlife Trusts искаме да премахнем бариерите, които пречат на децата да прекарват време сред природата - включително по време на учебния ден."
 
Уестминстърската академия вече има класна стая на открито, както и езерце, повече дървета и диви цветя и фитнес на открито.
 
Учителите включват, колкото могат, природата в учебната програма, казва Ким. "Това, което се опитваме да направим като училище, е да накараме децата си да харесват, да уважават и да се възхищават на природата, така че - като пораснат - да разберат значението и важността на опазването на нашата планета."
 
В уроци навън децата научават за заплахите за пчелите, включително изменението на климата, загубата на местообитания и пестицидите.
 
Заниманията край езерце отдавна е любимо не само за идентифициране на водни същества, но и за изучаване на физическите сили чрез изучаване на плаващи обекти.
 
"Децата абсолютно го обичат", казва тя. "Много от тях казват, че не го чувстват като учене, въпреки че знаем, че се учим и това го прави толкова добро за тях."
 
Когато Ким помолила учениците да кажат какво им харесва в обучението на открито, отговорите били топлещи сърцето.
 
Едно момиче каза: "Просто обичам да откривам нови същества". Друг обясни: "Когато съм навън, не ми се учи, защото е толкова забавно и просто знам, че мозъкът ми става по-голям". 
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase