Снежана Стойчева, г;лавен редактор на имотния портал Imoti.net. Снимка: Imoti.net

Жилища в затворен комплекс, с две спални, се оказват най-търсените в Пловдив, отчетоха брокери по време на бизнес закуската на Imoti.net, която се проведе на 20 май в града. Все повече млади семейства предпочитат да закупят собствен дом в затворен комплекс, с което да си гарантират повече спокойствие и сигурност, коментираха специалистите по недвижими имоти.

Поради същата причината нараства и броят на желаещите да притежават дом извън големия град, като най-предпочитани са имотите на не повече от 35 км от Пловдив.

Пазарът на имоти във втория по големина град в България е стабилен, като търсенето на жилища изпреварва предлагането, категорични са експертите.

През първото тримесечие на годината броят на сделки с имоти е нараснал с 8%, като през същия период на миналата година ръстът е бил 15%. Брокерите отчетоха и забавяне на периода на реализиране на сделките с жилищни имоти. През миналата година пловдивчани са се сдобивали с нов дом средно за 3 месеца, докато тази година срокът е нараснал до 6 месеца.

Все повече хора предпочитат да закупят жилище, докато обектът е в строеж, заради гъвкавите форми на заплащане. Николай Лазаров, началник отдел "Продажби" в управление "Индивидуално банкиране и алтернативни канали" в Пощенска банка, коментира, че над 40% от отпуснатите жилищни кредити са чрез агенции за недвижими имоти и строителни фирми.

Над 100 посетители и представители на брашна присъстваха на бизнес закуската в Пловдив. Агенциите в града изразиха предпочитанието си да рекламират във водещия сайт Imoti.net, като основната причина за това е съвременният дизайн на платформата, детайлното представяне на имотите чрез 360-градосово разглеждане на обекта и липсата на фалшиви обяви. Представителите на бранша се запознаха с нов софтуер на Теленор, с помощта на който агенциите да управляват по-лесно обявите за имоти.

Бизнес закуската в Пловдив е част от проекта „Годишни награди на Imoti.net”, който насърчава добрите практики в сектора и, който се осъществява с генералното партньорство на Пощенска Банка и подкрепата на Теленор, Бокони, Realtor Assitant Pro.

Мисията на Imoti.net, който е част от Investor Media Group – втората по посещаемост онлайн медийна група в България по данни на Gemius, е да помага на потребителите да разграничават качествените и некачествените обяви за имоти и да подкрепя коректните участници в имотния бизнес. В полза на потребителите Imoti.net стартира и поредицата „Доверен брокер“ със съвети за разграничаване на коректните и некоректни посредници при сделките с имоти.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase