Снимка: Pixabay

Учени разкриха горчивата истина – всъщност, никой не харесва вкуса нито на бирата, нито на кафето, но е убеден, че му допадат заради "психологическа нагласа“.

Всяка сутрин милиарди хора по Земята започват деня си с кафе, също толкова много го приключват с бира, но според последните изследвания, това дали предпочитаме горчиви или сладки напитки не зависи от вкусовите ни гени, а от начина, по който ни карат да се чувстваме. Или по-точно, харесваме вечерната бира не заради хмеления й вкус, а заради това, че ни прави щастливи.

Учените търсили генетични причини за нашите вкусови възприятия. Целта им била да намерят начин да им повлияят, за да помогнат на хората със спазването на диети. Все пак няма по-лесен начин от това да се откажеш от шоколада, от този някак си спреш да го харесваш.

Напитките са важна част от храненето на човека, но те могат да бъдат и опасни. Тези, пълни със захар, водят до затлъстяване, а алкохолът е свързан с над 200 заболявания.

"Всъщност генетиката, която стои зад нашите вкусови преференции е свързана с психоактивните компоненти на напитките“, казва ръководителят на изследването, докторът по превантивна медицина Мерлин Корнелис.

"На хората им харесва начина, по който кафето и алкохола ги кара да се чувстват. И за това ги пият. Не заради вкуса им“, допълва тя. Изследването показва, има важни $награди за държанието“, които определят дали ще пием дадена напитка или не.

Но учените откриват поне един ген, който може да повлиява на избора ни на вкус. Според тях тези, които имат разновидност на гена FTO, същият, който доказано намалява риска от затлъстяване, предпочитат сладките напитки.

“FTO е мистериозен ген, който не знаем как е свързан със затлъстяването. Най-вероятно играе роля в поведението на хората и влияе на килограмите“, обяснява Корнелис.

За да достигнат до заключението си, учените са проследяват навиците и вкусовите предпочитания на 336 хил. човека. Провеждат и няколко генетични теста.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase