Бойният "калашников", ловният "Байкал" и спортният "Ижмаш". Снимка: Youtube

Производителите на легендарния автомат АК-47 разкриха новия облик на оръжията си на лъскаво събитие в Москва, предава БиБиСи.

Компанията също така представи и актуални джаджи за оцеляване.

Фирмата, която разчита основно на външния пазар, е сред основните цели на западните санкции, наложени срещу Русия заради ролята й в конфликта с Украйна.

Калашников, или АК-47, е сред най-популярните оръжия в света. То е сравнително евтино, както и лесно за производство и поддържане. Особено използвано е от партизанските сили и националните армии в Азия и Африка.

Смята се, че производителите са продали над 100 млн. оръжия по цял свят. Създателят на класиката, съветският генерал-лейтенант Михаил Калашников, почина миналата година.

На събитието в Москва производителите представиха и новото си лого. Представянето беше украсено от дами в тесни черни рокли, носещи патрони за АК-47. В залата пък звучаха патриотични руски класики, изпълнени от оркестър.

Представени бяха и два нови слогана на компанията - „Защитаваме мира“, който ще бъде използван за външния пазар на английски, и „Оръжия за мир“ на руски.

От компанията твърдят, че са продали 140 хиляди оръжия през 2014 г., като това било двойно в сравнение с 2013 г. Целта на компанията е да достигне 220 хиляди продажби през 2020 г.

Санкциите срещу Русия се откразили и на маркетинговата кампания на Калашников – първоначалният план бил на рекламно лице на автоматите да бъде Стивън Сегал, но впоследствие планът пропаднал.

Вижте новата реклама на оръжейния гигант:

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase