Снимка: Istock

Редица фактори, включително начинът ни на хранене са определящи за състоянието на нашите кожа, коса и нокти. Храните, които ежедневно консумираме ни доставят определени хранителни елементи. Един от най-важните, който се свързва предимно със здравето на косата е биотинът, известен още като витамин В7.

Той не само подпомага производството на енергия и предотвратява косопада, но също така насърчава синтеза на кератин, както и растежа на космените фоликули. Ето защо е важно всеки ден да си го набавяме. В следващите редове може да видите някои от най-богатите хранителни източници на биотин, които да добавите към менюто си.

Яйца

Яйцата ни осигуряват множество витамини и минерали, протеини, желязо и фосфор, като жълтъкът е особено богат на важния биотин. За да се възползваме максимално от полезността на яйцата е важно те да бъдат много добре сготвени.

Бобови растения

Повечето бобови растения са чудесен източник на биотин, като два от най-богатите източника са фъстъците и соята. Грахът, бобът и лещата са с високо съдържание на протеини, фибри и множество микроелементи, но също имат и високо съдържание на биотин.

По-мазни риби

Сьомгата и другите мазни риби, като риба тон, скумрия, пъстърва, сьомгова пъстърва са полезен източник на омега-3 мастни киселини, за които е известно, че помагат за намаляване на възпалението в тялото. Но рибата е и чудесен източник на биотин, което я прави отлична храна за нашата кожа и коса. 

Още по темата може да прочетете в Az-jenata.bg

Коментари Напиши коментар

1

Паци

преди 3 месеца

Кофти новини за плexapuтe