Снимка: Istock

Начинът ни на хранене е от съществено значение за поддържането на здравословни нива на холестерола. В комбинация със спорт и добавянето на някои полезни храни към дневното меню, контролиране на стреса, можем да подобрим значително стойностите на холестерола, ако той е висок.

Както знаем, има редица хранителни комбинации, които благоприятстват здравето ни.

Вижте 4 малки трика в храненето, които също имат положително отношение към баланса на холестерола.

Добавете авокадото върху пълнозърнестия тост

Ако обичате да хапвате пълнозърнеста препечена филийка, добавете към нея и от полезното авокадо. Авокадото е плод, който съдържа мононенаситени мазнини, които помагат за понижаване на LDL-холестерола или „лошия холестерол“, смятат специалисти. В комбинация с пълнозърнест тост това определено носи ползи за здравето. Пълнозърнестият хляб съдържа разтворими фибри, за които се смята, че могат да се свържат с излишния холестерол и да го отведат от тялото.

Добавете малко зехтин и канела към овесената каша

Едва ли бихме се сетили за комбинация от зехтин и овесени ядки, когато става въпрос за любимата ни овесена каша. Овесените ядки също са богати на разтворими фибри, които също помагат за свързването на холестерола в червата и отстраняването му от тялото. Според клиника намираща се в Кливланд, консумирането на около една и половина чаени чаши сварени овесени ядки дневно може потенциално да понижи холестерола с 5 до 8 процента.

От друга страна, зехтинът може да подобри липидния профил чрез намаляване на лошия холестерол и повишаване на добрия. Не на последно място канелата също може да допринесе за понижаване на лошия и общия холестерол при хората с диабет тип 2.

Още по темата може да прочетете в Az-jenata.bg

Коментари Напиши коментар

10

Никой

преди 2 месеца

Абе яж квото искаш,пази диета,пии каквото искаш и цял ден лежи на дивана и чакай Аладин да се появи да направи чудото!Маика му е тренировката,бягане,дълго ходене ,завърти се на фитнес или улични лостове е това всичко се балансира от личен опит...иначе може да си 100-150 кг да живееш в мазето да не правиш грам движение и да четеш тия неща и да си викаш ся ше изям едно кило авокадо и ще пия КОЛА ЗЕРО щото някой е казал...движението е живот

9

Анонимен

преди 2 месеца

Имам познат над 100 кг. пуши по една кутия цигари на ден и пие по 500 гр твърд алкохол като замезва със всякакви колбаси, фъстъци и каквото се сетите вредно и накрая има перфектен холестерол. Всичко е до ген като здравите зъби, косата която не е паднал и няма един бял косъм до 40 г. ноктите и т.н.

8

Анонимен

преди 2 месеца

Храната влияе 10-15 % на холестерола. Не ям нищо пакетирано и обработено като чипсове, торти, коли, фанти и други. Не ям и месо освен заешко и пилешко без кожа в умерени количества. Не консумирам и тестени освен пълнозърнести и пак ми е висок холестерола. Ям редовно бадеми, авокадо, овесени ядки, леноно семе, ябълки и абълков пектин, куркума, всякакви зелени зеленчуци без термична обработка, риба, сьомга, риба тон, скумрия и прочие и накрая няма резултат.