Снимка: Istock

Витамин К е много ценен за организма. Неговите функции са незаменими, ето защо балансираната и разнообразна диета е от такова значение – за да можем да си набавим всички микроелементи, сред които и така важният витамин К.

Витамин К е много важен фактор за поддържането на здрави кости, сърце, за добър баланс в съсирването на кръвта, според Medical News Today. Стига да се храните с повече храни, богати на витамин К, не бива да се притеснявате от дефицит на този важен елемент.

Кои са храните, които са най-богати източници на витамин К?

Фасул/ зелен боб

Фасулът, както и грахът са много богати на витамин К. Те са сред най-добрите източници на този важен витамин. В една чаша варен боб се съдържа повече от половината от дневните нужди на организма от витамин К.

Киви

Кивито е известно с наличието си на витамин С, заради което си печели славата на по-богат източник на витамин С дори от портокалите. Но има и още една изненада. Кивито е изключително богати на витамините К, А и Е, според everydayhealth.com, което дава още една причина да го хапвате по-често. Добавяйте го към закуската си или сутрешното си смути.

Зряло сирене и масло

Според Medical News Today, добре узрелите сирена, сирената с мухъл и животинското масло са едни от най-добрите източници на витамин К2, който е и по-лесно усвояемата форма на този витамин.

Още по темата може да прочетете в Az-jenata.bg

Коментари Напиши коментар