Снимка: Istock

Добавените захари в храната са навсякъде. Те се срещат не само в сладките храни, сладкиши, десерти, но и в много солени продукти. Може да се учудите колко много солени храни всъщност съдържат добавена захар под някаква форма. За разлика от естествените захари, които се намират в някои продукти, добавените имат силно негативен ефект върху здравето. Те могат да причинят наднормено тегло, предразположение към диабет и повишаване риска от сърдечносъдови заболявания, чернодробни заболявания, възпаления в тъканите.

Скритите добавени захари могат да причинят редица здравословни проблеми. Понякога човек не си дава сметка, че изяжда далеч над допустимото количество захар за деня. Според Американската кардиологична асоциация се допуска 100 от калориите за деня да бъдат от добавени захари, което ориентировъчно се равнява на около 6 чаени лъжички за жените. За мъже количеството е около 150 калории равно на около 9 чаени лъжички захар.

Истински трудно е да се избегне захарта в съвременната кулинария и промишлено производство. Това, което човек може да направи, е да чете по-внимателно етикетите на опакованите храни, и да избира щателно това какво купува и с какво се храни.

Междувременно има някои сигнали, които тялото изпраща, ако консумирате прекалено много добавени захари.

Какво се случва с тялото, ако добавената захар в диетата ви е прекалено много?

Постоянно желание за сладко

Един от признаците, че захарите ви идват в повече, е постоянният глад за тях. Захарите доставят бърз и лесен прилив на енергия. Захарите, включително фруктозата (естествената плодова захар) се съхраняват в тялото под формата на мазнини. Това дава възможност на тялото да си осигури резерв от енергия за моменти, в които няма да имате достъп до храна за дълъг период от време. Това е еволюционен механизъм, останал от нашите прародители, според Business Insider.

Проблемът със съвременните хора е, че достъпът до храна днес е значително по-улеснен в сравнение с праисторическите времена. Изкушенията са навсякъде, което води до неусетно преминаване на границата на здравословния прием на захари.

Раздразнителност, резки енергийни спадове

След като сте хапнали нещо сладко, нивата ви на енергия са се повишили бързо. Но също толкова бързо са и спаднали след това. Този период обикновено е последван от раздразнителност, нервност, безпокойство и повишени нива на стрес в организма. Това несъзнателно ви подтиква да посегнете отново към нещо сладко.

Още по темата може да прочетете в Az-jenata.bg

 

Коментари Напиши коментар

5

Асан

преди 7 месеца

Кат нема суджук ядем торти :)))

4

Анонимен

преди 7 месеца

Българките бухат яко захар после се чудят що приличат на бидони някои още от училище вече са угоени яко като ***

3

Анонимен

преди 7 месеца

Никоя здраво мислеща нация не консумира захар за нищо не е полезна освен че отключва куп болести начело с диабет и затлъстяване трябва да се намали до минимум захарта гледам сладки хлебчета с захар сладък салам сладка луканка в соковете и безалкохолното е бъкано с захар само ти съкращават живота наи големият проблем на захарта е че ти убива мозъка като човек като клиент.