Снимка: istock

Знаем, че за да бъдем в добро здраве или когато се стремим да свалим излишните килограми е важно да си осигурим ежедневна консумация на фибри. Тези влакнини се съдържат в плодовете, зеленчуците, семената. Помагат да подобрим храносмилането си, осигуряват ни ситост и енергия. Кои храни, богати на фибри може да добавите към вашата диета – тиква, ябълки, круши, бял боб, леща, моркови, диня, ленено семе, нар. В следващите редове може да разгледате още няколко добри примера.

Пащърнак

Кореноплоден зеленчук, който може да се консумира и суров като морковите, но в повечето случаи се вари. Той е богат на фибри, витамини С, К, витамини от групата В, цинк, магнезий, манган и други. Пащърнакът е чудесен, ако страдате от запек. Консумацията му засища и се смята, че е полезен за здравето на сърцето, намалява риска от диабет.

Черен боб

Черният боб е много полезен не само за храносмилането, но и за здравето на сърцето. Според редица западни изследвания, редовната му консумация спомага за баланса на холестерола. Освен фибри, черният боб съдържа и важни протеини, които спомагат за отслабването. Може да го добавяте към салати, хумус, супи или да приготвяте диетични десерти с него. 

Още по темата може да прочетете в Az-jenata.bg

Коментари Напиши коментар

1

Психолог Гешо

преди 4 месеца

Лекарите са изкормвали бедни Украинци и Молдовци, а ако разберете още какви гадости правят с Българите няма да стъпите в болница!