Снимка: Istock

За синузита няма сезон. Той може да бъде причинен от настинки, алергии, полипи в носа, зъбни инфекции и други. Синузитът нарушава нормалния ритъм на живот и често е съпътстван от усещане за тежест в областта на синусите, затруднено дишане, хрема, главоболие. Както при повечето неразположения, така и при синузита има храни, които могат да ни помогнат да се възстановим по-бързо, като чесън, храни богати на омега-3 мастни киселини, като риба, ядки, морски дарове, авокадо и други. Ето кои още да добавите към вашето хранене.

Тиквени семки

Тиквените семки са чудесен източник на омега-3 мастни киселини, които могат да помогнат за облекчаване на възпалението. Полезните семки са богати и на магнезий, който намалява възпалението, като помага за отпускане на кръвоносните съдове. И двете хранителни вещества имат благоприятен ефект върху намаляване подуването на синусите, причинено от алергии, настинки. Редовната консумация на семките действа противовъзпалително, а по време на настинка ще ви бъде по-лесно да издухвате хремата и да намалите усещането за тежест в синусите.

Консумирайте храни, богати на антиоксиданти

Оксидативният стрес може да допринесе за развитието на хроничен синузит. Антиоксидантите предпазват лигавиците от уврежданията, които нанасят свободните радикали. Добавете към менюто си киви, спанак, тиква, сладки картофи, сини боровинки и други свежи плодове и зеленчуци, които съдържат полезни антиоксиданти, минерали и витамини.

Още по темата може да прочетете в Az-jenata.bg

Коментари Напиши коментар

1

Анонимен

преди 1 месец

Колко броя ковидковци за 21 октомври? Закъснявате с новините.