Снимка: istock

Хроничният стрес е тих убиец. Той предизвиква преждевременно стареене на тялото ни, на мозъка. Как стресът и стресовият хормон ни влияят? Нивата на хормона обикновено са най-високи сутрин и най-ниски през нощта. Когато сме стресирани, в тялото ни се повишават тези нива и това може да доведе до повишаване на кръвното налягане и кръвната захар, алкохолизъм, емоционално хранене, напълняване, сърдечни проблеми, намалена концентрация и други.

Хубавото е, че спортът, консумацията на храни богати на антиоксиданти, пребиотици, достатъчните часове сън, смехът, играта с домашни любимци, могат да помогнат да противодействаме на кортизола. Вижте още няколко натурални начина да се справите с него.

Хапнете тъмен шоколад

Черният шоколад с поне 75% съдържание на какао е богат на антиоксиданти, като флавоноли и полифеноли, които намаляват оксидативния стрес в тялото. Консумацията на любимото ни лакомство, е един приятен начин и да намалим нивата на кортизола.

Чаша чай ще помогне

Когато искате да намалите нивата на стресовия хормон, има няколко вида полезни чайове, които могат да ви помогнат. Зеленият е един от тях. Според проучвания, хората, които консумират до 4 чаши на ден черен чай, в продължение на шест седмици, имат по-ниски нива на кортизол в сравнение с други, които не го консумират.

Учените смятат, че това може да се дължи на високото съдържание на теанин, аминокиселина, която се съдържа и в двата вида чай. Теанинът предизвиква успокояващ ефект върху мозъка, спомагайки за увеличаване нивата на допамин в мозъка.

Ако пък тези чайове не са сред любимите ви, опитайте с чай от лайка. Лайката е богата на флавоноиди, етерични масла, кумарин и други съединения, които могат да ви помогнат да се отпуснете.

Повече по темата може да прочетете в Az-jenata.bg

Коментари Напиши коментар