Снимка: Istock

За да функционира правилно, тялото ни се нуждае от определени мазнини. Знаете ли, че човешкият мозък се състои от около 60% мазнини? Природата е създала някои храни, които да отговарят на нуждите на нашето тяло и в това число, разбира се, и на мозъка. Има определени мазнини, които са важни за неговото здраве и функция. Вижте кои да включите в ежедневното си меню.

Хапвайте авокадо

Авокадото е една от най-популярните и полезни растителни мазнини. Редовната му консумация ни осигурява мононенаситени мазнини, които намаляват високите нива на хормона на стреса кортизол. Също така спомагат за синтеза на серотонин, който е сред "виновниците" да сме щастливи, да спим по-добре. Консумирайки авокадо, ние приемаме и омега-3 мастни киселини, витамин В6, магнезий, фолиева киселина, които подобряват здравето на мозъка.

Добавете към менюто си сурови или печени бадеми (без сол)

Ядките и в частност бадемите са здравословен източник на мононенаситени мазнини, аминокиселини, които стимулират функцията на невротрансмитерите. Тези ядки ни осигуряват магнезий, витамин В6. Редовната им консумация спомага за намаляване на стреса, тревожността, умората, но и подобрява концентрацията.

Кокосово масло

Една от най-консумираните мазнини, с която приготвянето на десерти и любими ястия е истинско удоволствие. С богатото си съдържание на омега-3 мастни киселини, витамини Е, К, аминокиселини. Кокосовото масло може да помогне за подобряване на метаболизма, концентрацията, енергийните нива и се грижи за добрата функция на мозъка.

Повече по темата може да прочетете в Az-jenata.bg

Коментари Напиши коментар