Снимка: Архив Reuters

Хората са по-склонни да поръчват висококалорична нездравословна храна, когато изказват поръчката си на глас, предаде Фокс нюз.

Изследване, проведено от Тилбургския и Маастрихтския университети в Холандия, и Станфордския университет в Калифорния, САЩ, доказва, че при поръчването на глас и при поръчването чрез натискането на бутон или кликването с мишка, се активират различни дялове на мозъка, които повлияват на взетото решение.

Гласната поръчка е обвързана с много повече емоции, отколкото с критична мисъл.

"Смятаме, че говоренето предизвиква по-голяма импулсивност и по-малко размисъл, отколкото мануалното изразяване", твърдят учените, цитирани от БТА.

В експеримент, проведен в ресторант, изследователите установили, че клиентите са по-предразположени да си поръчат висококалоричен десерт вместо плодова салата, ако поръчват на глас, вместо с натискането на бутон.

Второ проучване води до подобен резултат. Оказва се, че ученици избират по-калорични закуски от автомат, ако той е с микрофон, и по-здравословни, ако е с копчета.

Третият експеримент, подкрепящ проведеното изследване, поставя група ученици пред избор: дали предпочитат да хапнат шоколадов десерт или банан. Когато децата изказали решението си на глас, 62% от тях се спрели на десерта. Но когато направили избора си ръчно, процентите били значително по-малко (35% при натискане на бутон и 43% при записване).

Тези резултати вероятно са валидни и в други дялове на бизнеса и онлайн търговията, допълват учените.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase