Снимка: архив, Булфото

От 1 януари всяка болница в страната ще бъде длъжна да съобщава за ражданията, които са извършени в нея. Информацията ще се подава в електронния регистър на здравното министерство.

Това ще даде възможност да се повиши контрола над лечебните заведения и да се осигури максимална сигурност и качество за пациентите в тях. Също така ще помогне за вземането на своевременни управленски решения.

Данните за ражданията ще се подават от всяка болница с АГ отделение до 24 часа от извършването им. Вписването ще се осъществява от оторизиран специалист, който ще носи персонална отговорност за достоверността на данните и ще влиза в системата с електронен подпис.

В регистъра ще се подава информация за мястото, датата и часа на раждането, данни за майката и за детето – пол, килограми, състояние, ръст, както и как е протекло самото раждане. Също така ще се вписва кой лекар е водил раждането, дали бременността е ин витро и дали майката се отказва от детето си.

Регистърът ще се намира в изчислителния център на МЗ в НМКЦ и ще се поддържа от отдел „Електронно здравеопазване“. Изграждането му струва 28 000 лева.

Достъп до пълната информация в регистъра ще има здравното ведомство, а всеки човек ще може да вижда в реално време колко деца са се родили в отделните области на страната.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase