Снимка: архив, БГНЕС

Заведения ще примамват запалянковци с бира и картофки на промоция за предстоящото европейско първенство по футбол, пише „Монитор“. За разлика от предишни години през 2021 г. няма да можем да вдигнем наздравица за победата на любимия отбор с някой чужденец заради пандемията.

Според председателя на Сдружението на заведенията в България (СЗБ) Емил Коларов посещенията на гости от чужбина зависят пряко от противоепидемичните мерки за влизане в страната.

„Не очаквам чужденци да дойдат в България, за да гледат мачовете, затова разчитаме на българите“, категоричен бе той.

По думите му по-голямата част от заведенията вече разполагат с необходимите телевизори, осигурени са още видеостени и монитори, на които да бъдат прожектирани мачовете за купата на Европа.

По отношение на предлаганите храни и напитки също ще има изненади – яки промоции. Така например в столично заведение за бързо хранене студената бира, картофките и цацата ще бъдат с от 30 до 40 на сто по-евтини.

Председателят на Българската асоциация на заведенията Ричард Алибегов пък разкри, че част от собствениците на заведения са станали по-изобретателни в привличането на клиенти. Неустоимите предложения включват покупката на пет бири на цената на четири, бира-подарък към бургер или хепи ауър за коктейли на половин цена.

Освен това по време на мача в част от обектите наливната бира ще бъде на промоционални цени. Традиционно за подобни събития в заведенията се събират големи групи от запалянковци. Именно това е причината в малка кръчма в Студентски град да предлагат на своите клиенти „промоции за добри приятели“ - 700 мл ракия, литър и половина минерална вода и над 1 кг салата за 42 лв. Организацията на томболи и игри по време на първенството е възможна, но решението за провеждането им остава строго индивидуално за всяко заведение.

Ресторантьорите са категорични, че ще излъчват абсолютно всички мачове.

Както за всяко голямо първенство, така и за това в София ще бъдат обособени фен зони на няколко места, сред които Стадион „Юнак“ и пространството зад Националния дворец на културата. Тъй като те ще са на открито, феновете ще могат да гледат мачовете без досадното носене на предпазни маски.

Освен това от 11 юни до 11 юли ще има специален EURO CAMP, разположен зад музея „Земята и хората“. На голям екран пряко ще се излъчват мачовете от европейското първенство по футбол, Формула 1 и тенис турнира „Уимбълдън“. Спортният кампус предлага ежедневни забавления за цялото семейство, най-добрата световна бира и разнообразна street food храна, хвалят се организаторите. Най-големите спортни форуми през юни и юли ще се излъчват пряко на голям екран (7х4 м) с висока резолюция. Предимството пред останалите фензони в София е, че има голяма закрита шатра (15х25 м), която дори при лоши метеорологични услови ще позволи гледане на мачовете на открито.

В същото време въпреки пандемията и засегнатите доходи и тази година българинът остана верен на себе си в търсене на по-добър телевизор, от който да гледа футболните мачове. „Определено има засилено търсене на телевизори, още от миналия уикенд", коментира управителят на „Технополис“ в столичния квартал „Младост“ Йордан Вакъвчиев. Той сподели, че това търсене е традиционно покрай големи първенства, като всеки се старае да намери най-оптималния избор.

„Прави впечатление, че хората не тръгват към най-евтиното, а търсят телевизори с по 50-60 инча в среден клас за между 1000-1500 лв.“, каза още Вакъвчиев. По думите му българинът търси и телевизори с повече екстри като връзка с интернет, приложения, по-висока резолюция и т.н.

В редица от големите търговски вериги може да се видят намаления за този тип техника. Телевизори с 55-65 инча се продават за по 1500-1800 лв. Резолюцията им е Extra HD, като имат и OLED функция. Специално за европейското са пуснати и оферти за по-малки смарт телевизори на цена от 850-900 лв.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase