Снимка: Pixabay

Хляб, зеленчуци, месо - храната става все по-скъпа. Най-осезаемо е повишението на цените на олиото за готвене, но и основни храни, сред които е и хлябът, поскъпват значително, отбелязва Евростат.

 Основна причина за тази тенднеция е руската военна инвазия в Украйна, която предизвика сериозни сътресения на световните пазари на храни, тъй като Русия и Украйна са водещи износители на зърнени култури, пшеница, царевица, маслодайни семена (особено на слънчоглед) и на торове.

Още по темата

Средната цена на хляба в страните от Европейския съюз през миналия месец е с 18 процента по-висока от тази през август 2021 г., отбелязва статистическата служба на ЕС.

В България е отчетено увеличение на цените на хляба през този период с малко под 30 процента.  

Поскъпването на този основен хранителен продукт в ЕС до миналия месец, е значително, като се вземе предвид, че средната цена на хляба се е повишила само с 3 на сто между август 2020 г. и август 2021 г., отбелязва Евростат.
Някой страни от ЕС са по-засегнати от поскъпването на насъщния в сравнение с други. Най-голямо е повишението на цените му в Унгария (+66 процента), Литва (+33 на сто), следвана от Естония и Словакия, с по 32 процента. България е на осмо място по нарастване на цените на хляба за година с малко под 30 на сто.

Най-малко, сред страните от ЕС, е поскъпнал хлябът във Франция (+8 процента), следвана от Нидерландия и Люксембург, където цените са се повишили с по 10 на сто.

 

Коментари Напиши коментар

91

Нищо ново

преди 2 месеца

България произвежда достатъчно пшеница, изнася също немалко. Очевидно заради скъпия газ и естествено до голяма степен спекулативно. Все пак живеем в България! Нашият модел е като руския, мафията у нас си има държава. Може да сме в ЕС, но живеем на друга планета.

90

ЬЬЬ

преди 2 месеца

Лакомията на търговци и производители,което означава също търговци,се засища само с две лопати пръст.

89

ОТК

преди 2 месеца

Цената на стоките скача, качеството - пада, заради стремежа да не вдигат цените. Така че инфлацията реално е по-висока: за повече пари купуваме по-лош продукт.