Снимка: БГНЕС

Европейският парламент одобри без никакви изменения и трите правни акта, които са част от пакета "Мобилност", а всички български забележки не бяха взети под внимание, съобщава БНТ.

Политическото споразумение със Съвета беше постигнато през декември 2019 г.

Още по темата
Пакет "Мобилност", който включва нови правила за командироването на водачи на тежкотоварни автомобили, времето на водачите за управление на превозното средство и за почивка, както и по-доброто прилагане на правилата за каботаж (т.е. за превоз на стоки, извършван временно в дадена приемаща държава членка от превозвачи, установени извън съответната държава членка) имат за цел да прекратят нарушаването на конкуренцията в сектора на автомобилния транспорт. Те също целят да осигурят по-добри условия за почивка на водачите.

Според окончателните промени фирмите ще трябва да организират разписанията си по такъв начин, че водачите в международния товарен транспорт да имат възможност да се прибират у дома на редовни интервали на всеки три или четири седмици в зависимост от работния график.

Редовната седмична почивка пък не може да бъде ползвана в кабината на превозното средство. Ако тази почивка се ползва извън дома, то настаняването трябва да бъде платено от компанията.

За справяне с проблема с т. нар. фирми "пощенски кутии", транспортните дружества ще трябва да докажат, че извършват значителна част от дейностите си в държавата на регистрация. Новите правила също ще изискват връщането на камионите в държавата на оперативния център на компанията на всеки осем седмици. Леките търговски превозни средства над 2,5 тона също ще трябва да отговарят на нормите на ЕС за транспортни оператори, включително оборудването на микробусите с тахограф.

Новите правила ще осигурят ясна правна рамка с цел предотвратяване на различни национални подходи, както и за гарантиране на справедливо заплащане за водачите. Правилата за командироване ще се прилагат за каботажните и трансграничните транспортни операции, с изключение на транзит, двустранните операции и двустранните операции с две допълнителни операции по товарене или разтоварване.

Така на практика българските забележки бяха игнорирани. Между двете четения родни и други евродепутати внесоха повече от сто предложения за промени в текстовете на пакета.

За България най-спорни са правилата, свързани със задължително връщане на товарните камиони в страната на всеки 8 седмици и на шофьорите на всеки четири седмици. Българските евродепутати настояваха водачите сами да определят къде да прекарват задължителната си почивка.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase