Снимка: архив, Ройтерс

Законодателният пакет “Мобилност 1” може да бъде окончателно приет до края на годината. Надежда за това изрази транспортният еврокомисар Виолета Булц след приключването на заседанието на транспортните министри от ЕС в Люксембург днес.

"Различията са много малки. Имаме 3-4 отворени въпроса. Не казвам, че те са незначителни, но е постижимо да приключим досието тази година и най-накрая на дадем на пътния транспорт предвидима, прозрачна и ефективна законова рамка, с която може да се развива", заяви Булц.

В момента Съветът и Европейската комисия изчакват конституирането на новия Европейски парламент, за да започнат тристранни преговори по окончателния текст на директивите в пакета. След което компромисът трябва да се одобри от евродепутатите и от Съвета.

Булц каза, че докладчиците на парламента, които работиха по текстовете, приети през април и ще водят преговорите сега, са преизбрани на изборите и са силно мотивирани да си довършат работата. Тя изрази надежда, че и застъпващото на 1 юли Финландско председателство на ЕС ще успее да приключи законодателното предложение.

Това бяха едни от най-трудните преговори в мандата ми и се гордея, че успяхме да осигурим не само обща позиция на страните членки, но и одобрението на Европейския парламент на първо четене”, заяви Булц.
Тя добави, че в предстоящите преговори “никой не може да получи всичко”, но че досието е изключително важно.

България се опита безуспешно да блокира приемането на пакета в Съвета и в Европейския парламент, но остана в малцинство и в двата случая, като на няколко пъти имаше възможност с процедурни действия да отхвърли законодателството, но не успя да ги реализира.

Румънското председателство не даде старт на тристранните преговори, тъй като Европейският парламент се произнесе само 20 дни преди изборите и сега те ще бъдат предадени на финландците.

Първото заседание на новоизбраните евродепутати ще е на 2 юли, а в края на месеца те ще излязат в отпуск до септември.

Пакетът предвижда нови правила за работното време и почивките на шофьорите на ТИР, за каботажните превози, за ограничаването на компаниите пощенски кутии, които се регистрират в една страна, а работят в друга, за да пестят от възнагражденията на шофьорите и за цифровизация на документацията, която ще подобри с 60% ефикасността на международните товарни превози.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase