Снимка: Reuters

Поредният опит на евродепутатите, които са против приемането на позицията на Европейския парламент по пакета “Мобилност I”, пропадна и тя ще се гласува в пленарна зала утре. 219 депутати бяха за отлагане на вота, но 267 бяха “за”, а 17 се въздържаха.

Още по темата

Европейският парламент ще започне работа по-рано в четвъртък и ще отдели един час повече за гласуване, за да успее да приеме трите доклада по пакета и многобройните им поправки. Вчера Транспортната комисия на Европарламента прекара 4 часа и 40 минути в гласуване на над 1300 предложения за изменения, внесени преди предишната сесия.

Председателят на Европейския парламент Антонио Таяни, че за вота утре ще използва специална процедура, чрез коятоизмененията с идентично съдържание или цел ще се гласуват заедно, за пестене на време.

Евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП Андрей Новаков, който призова колегите си да подкрепят предложението за ново отлагане, заяви в пленарната зала на Европейския парламент, че компромис по законодателния пакет няма.

“Това е пети пореден опит за включване на пакета в дневния ред. Това не се е случвало в историята на Европейския парламент”, каза Новаков, като изтъкна, че до изборите остават само 45 дни.

Исмаил Ертуг, който е един от докладчиците на парламента по пакета, нарече настояванията за отлагане “трудна ситуация за всички, които искат конструктивен подход”. Според него гласуването в Транспортната комисия във вторник е показало, че компромис между парламентарните групи е намерен и няма нужда от отлагане. “Шофьорите в цяла Европа, очакват нашето гласуване”, каза Ертуг.

Вотът на преговорната позиция на парламента по пакет “Мобилност I” за автомобилните превози трябваше да се проведе миналата седмица, но беше отложен от председателя на Европейския парламент Антонио Таяни заради огромния брой поправки- 1224, внесени в последния момент. Той поръча на Транспортната комисия да ги пресее, за да може да структурира гласуването и го насрочи за започващата днес пленарна сесия.

Пакетът се състои от три доклада: за командированите шофьори, за времето за почивка на шофьорите и правилата за достъп до професията автомобилен превозвач, и за пазара на международни автомобилни превози на товари.

След като парламентът приеме позицията си ще започнат преговори със Съвета, който вече одобри своя преговорен мандат през февруари. При постигане на компромис между двете институции, окончателният текст ще трябва да потвърден от пленарната зала на Европейския парламент и от министрите на страните членки, преди да бъде да бъде приет.

Законодателният пакет беше предложен от Европейската комисия през май 2017 г.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase