Снимка: БТА

Само два гласа не достигнаха за отлагането на гледането от Европейския парламент на оспорвания в България и още няколко държави законодателен пакет за правилата за международните автопревози.

Така позицията на парламента, с която той ще преговаря със страните членки по окончателния текст ще бъде обсъдена и гласувана в сряда в Страсбург.

Решението беше взето с поименно гласуване след предложение за отлагане, внесено от групите на консерваторите и на Европа на свободата и демокрацията, в която е Найджъл Фараж.

Още по темата

Българският евродепутат Андрей Новаков заяви, че парламентът е на път да направи сериозна грешка като позволи гласуването на пакета, който вече е бил отхвърлян 3 пъти и без нито един компромис.

"Работихме две години по досието и успяхме да постигнем компромис, за да се отървем от недостойното положение по европейските пътища", заяви Ертуг. Той определи като "политически игри" искането за отлагане.

Литовският евродепутат от ЕНП Антанас Гуга обаче заяви, че гласуването е нечестно, тъй като литовските депутати ги нямало в залата по време на гласуването на дневния ред и ако били там, резултатът нямало да е същият.

"Мислете за малките страни и за тяхната кауза", призова Гуга.

По пакета "Мобилност" са внесени над 1000 предложения за поправки, съобщи председателят на Европарламента Таяни. Той съобщи, че след решението за включване на точката в четвъртък преводаческите служби са работили през целия уикенд, за да ги преведат на английски език и те ще са на разположение за консултации тази вечер.

Утре следобед ще са готови и преводите на всички официални езици, както и препоръките на парламентарните групи как да се гласува по тях.

България е сред държавите, които се противопоставят на бързото приемане на преговорната позиция на Европейския парламент и настоява тя да се разгледа от новия парламент след изборите.

Ако гласуването в сряда мине, ще започнат преговори със страните членки, които вече одобриха позицията си през януари и тя предвижда изисквания за повече почивки и връщане на шофьорите в страната, в която са наети поне веднъж на четири седмици и не повече от три курса седмично между държави, които са различни от страната на регистрация на МПС.

Това според българските превозвачи ще ги направи неконкурентноспособни и ще фалира малките и средни компании за превози, а големите ще изгони в страни, които са в сърцето на Европа, за да намалят разходите си.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase