Снимка: Reuters

Европейският парламент и най-големият футболен синдикат в Европа FIFPro сключиха споразумение за популяризиране на европейските избори.

"Европейският парламент и Международната федерация на професионалните футболисти разбират колко е важно възможно най-голям брой граждани да участват в изборите", обясни шефът на парламента Антонио Таяни.
Политиците искат да използват факта, че футболистите са модели за подражание, за да ги включат в кампанията за стимулиране на избирателната активност за изборите.

"Европейските избори през 2019 г са идеална възможност за футболистите да излязат на терена и да мотивират европейците да определят посоката на ЕС, в какъвто те искат да живеят", каза Таяни при подписването на споразумението в Страсбург.

Футболният синдикат представлява интересите на играчи от 31 европейски държави, но акцентът на кампанията ще бъде само в 10 от тях, уточниха от кабинета на Таяни. Футболистите в Италия, Испания, Хърватия, Австрия, Словения, Кипър, Швеция, Финландия, Португалия и Чехия ще се включат в агитацията, а по време на мачовете от техните шампионати ще се излъчват клипове, подканящи феновете да гласуват.

Някои от звездните имена ще отправят послания срещу социалната несправедливост и дискриминацията, както и по други обществено значими теми, заяви генералният секретар на FIFPro Европа Йонас Баер-Хофман. Те обаче няма да пристават на отделни партии, а ще агитират за участие във вота.

Изборната активност на изборите за Европейски парламент намалява от създаването на институцията. В последния вот през 2014 г. гласуваха само 43,09% от имащите право на глас, срещу 61,99 на сто при първите избори през 1979 г.

Европейските избори ще се проведат във всички еврочленки между 23 и 26 май. У нас те още не са насрочени официално от президента Радев.

Междувременно футболният клуб “Рома” публикува видео за нападателя Един Джеко, продуцирано от Европейската дипломатическа служба. В него капитанът на националния отбор на Босна споделя спомени от кариерата си и признава, че след като е играл в няколко европейски държави и вече говори чешки, немски, английски, се чувства истински европеец.

Клипът е част от друга кампания на Брюксел, която цели да популяризира страните кандидатки за Еврочленство от Западните Балкани като естествено принадлежащи към европейското семейство.

Днес службата публикува и видео, посветено на номинирания за “Оскар” за чуждестранен филм македонски режисьор Милчо Манчевски, чиято лента “След дъжда” е посочена сред 1000-та най-добри филми в историята от в. “Ню Йорк таймс”.

В кампанията на дипломатическата служба на ЕС за Западните Балкани са включени още черногорският китарист Милош Карадаглич, сръбската актриса Христина Попович, модната дизайнерка Кренаре Ругова от Косово и прочутия готвач от Албания Алтин Пренга.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase