Снимка: архив Reuters

Пилотите на Ryanair в Белгия ще стачкуват на 10 август, съобщи Белгийската кокпит асоциация, призовавайки членовете си да подкрепят протеста.

След успешната стачка от 25 и 26 юли, когато над 600 полета на компанията в Европа бяха отменени, новият протест отново ще промени плановете на пътниците в пика на отпуските, предупреждават от асоциацията.

Белгийската акция е в подкрепа на инициативата на ирландските пилоти, които ще протестират на 3 август, петък. Тогава към тях ще се присъединят и колегите им от Швеция и Холандия.

Още по темата

Германските пилоти също ще се включат, но датата още не е насрочена, тъй като те имат задължение да предупредят само 24 часа по-рано. Засега немският синдикат е дал срок на Ryanair да даде предложение за преговори до 6 август и ако това не стане ще обяви дата на протеста.

В изявление на холандския синдикат на летците се казва, че "нараства усещането, че компанията не желае да постигне разбирателство със служителите си".

Белгийските пилоти съобщиха, че ще проведат седяща стачка на летището в Шарлероа, което е главен хъб на ирландския нискотарифен превозвач от 5:30 ч. сутринта на 10 август.

Основното недоволство на служителите е свързано с отказа на превозвача да води "ефективен социален диалог" и да сключва договори според трудовото законодателство в страната, в която е нает работникът и да му изплаща възнаграждението на банкова карта, издадена в съответната държава. Германските синдикати настояват за колективни трудови договори за персонала.

Като ответна мярка Ryanair предупреди за съкращения на пилоти в ирландското поделение на превозвача. Президентът на компанията Майкъл О’Лиъри заяви, че работни места ще се изтеглят в Полша от страните, "които стачкуват, само за да стачкуват".

Пред ирландските медии О’Лиъри декларира, че Ryanair, която има бази в 37 държави, е готова да се освободи от персонал в страните, които създават проблеми.

Европейската комисия, която следи за правата на пътниците съобщи, че връщането на парите или пренасочване с друг полет за отменените маршрути, са задължения на превозвача, които не подлежат на дискусия и трябва да се прилагат към всички засегнати пътници. Основателността на искания за допълнителни компенсации обаче трябва да бъде оценена от органа за защита на потребителите в държавата, според гражданството на жалбодателя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase