Снимка: БГНЕС

Шофьорът, който помете 8 коли във Варна и рани една жена, е бил без книжка, с няколко стари нарушения. В деня на инцидента той е бил дрогиран - по първоначални данни в кръвта му е имало и амфетамин. Мъжът също така страда и от биполярно разстройство.

"Имал е биполярно разстройство, а свидетелството му е отнето за неплатени глоби. Той е имал 20 акта, не чухме за нито един инцидент. Той е бил нарушител на пътя, но не е довел до други инциденти. В случая проблемът с психичното му състояние е по-големият", заяви председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков в студиото на Bulgaria ON AIR.

Според него по-съществен е въпросът защо не е съобразено, че човекът е с биполярно разстройство, защото е известно, че тези хора в един момент са в нестабилно състояние, но в друг - не. Според него е трябвало да бъде проверяван.

Радков допълни, че заради такива случаи от Българското обединение на шофьорите предлагат МЗ да подава сигнал към МВР за лица, установени като употребили наркотични вещества и свидетелствата им да бъдат отнемани до 3 дни, независимо дали са шофирали под въздействието на опиати.

"Оттам за първите 6 месеца да му бъдат направени минимум 3 внезапни проверки и ако се окаже, че за този период от време това лице е чисто, му се връща свидетелството", обясни председателят на БОШ.

А след това всяка година на същото лице да се прави поне една проверка годишно.

"Всички тези мерки са превантивни, защото законът в момента действа по милиционерския начин - когато видим, че един младеж е нарушил правилата, му дърпаме ушите, а не правим нищо, за да не нарушава правилата", каза още Радков.

Коментари Напиши коментар

27

Анонимен

преди 8 месеца

Много лесно става с истински прегледи, при които ще отпадне поне 80% от дараците по пътищата, истински курсове и изпити за книжка, хубави пътища с адекватни знаци и маркировка, полиция, която упражнява системен контрол най вече с повече техн.средства и своевременни и неизбежни санкции-глоба, лишаване от книжка, понякога иот кола и свобода за най дивашките изпълнения и така.

26

Анонимен

преди 8 месеца

Трябва ефективен контрол и санкции.
Умните хора отдавна са го казали, ефективността от санкциите се измерва с тяхната неизбежност, като размера на санкциите е несъществен. Грешка всеки, който залага на размера на санкциите, което никога в човешката история не е проработило.

25

АБВ

преди 8 месеца

То пък е много трудно да се намалят така наречените джигити! Решението е контрол и наказания. Наказанията трябва да са парични на висока стойност и затвор за тези, кото не се стряскат от паричните. От лични наблюдения - в Гърция например, джигитите не превишават и с 1 км. ограниченията на скороста. Топлата вода вече е открита!