Малко ми е съмнително дали частните училища ще смъкнат цените с толкова колкото ще е субсидията за ученика. Мисля, че е по-редно въз основа на сключения договор и платена годишна такса за обучение родителят да отива и държавата да му възстановява парите на него, а не да се превеждат на училището.
Ако държавата ще налива пари в частните училища,поне да приватизира някои от държавните и да каже по кой проект ги финансира,каква по-различна държавна поръчка трябва изпълнят.Частното затова е частно,защото не ползва държавни пари.Но у нас частниците все още крадат напълно законно от държавата,която ги спонсорира.
Ученикът не бил разход, а инвестиция... Да, така е - особено ако тя е вложена в Масачузетския Технологичен Институт в САЩ!!!
До Бившия учител:И също така да се признава информацията която са намерили учениците и да не им се третира като неправилна само защото са я намерили от друго място извън учебника. А това за предметите които трябва да преподаваш - всеки учител си прави избора кои предмети да преподава и ако не можеш да се справиш с 8 различни предмета, тогава не ги преподавай всичките ами само 2 или 3 примерно.
Бившия учител каза:"Да, може да се разнообрази начина на преподаване например, но учителя от собствен джоб трябва да си купи лаптоп и мултимедия, и да виси денонощно в нета, да събира информация и да я презентира с пауър поинта.А другата година има 7-8 нови предмета"Не е казано че учителя е длъжен да види абсолютно всички источници и тн., но ако има възможност да представи някои от тях. Също така учениците също да могат да търсят и те и да представят намереното в часа.
Бившия учител каза:"Формално погледнато, свободата на учителя в часовете се състои само в избора на начин и метод на преподаване, а не в избор на учебно съдържание.Да ,може и статии да се цитират, но само като интересна подробност , не и като официална информация."Аз не съм казъл да се излиза извън съдържанието, а да може да се използва и друг източник който да описва същата тема. И защо да не се зачита като официална информация? Кой е казъл че дадения учебник е по-верен и по-точен?
Кога МОМН ще инвестира в държавните училища/бившите техникуми/?Състоянието на повечето от тях е плачевно!Не са ремонтирани от десетки години.В много от тях няма нормално отопление.Няма материали.А тези училища се финансират директно от министерството.Парадокс!Общинските училища вече греят, а държавните тънат в мизерия!Как така министърът се сети да инвестира в частните училища?Що не обиколи държавните и да види за какво става въпрос!Или учениците в тях не са инвестиция?!
Разход е т.нар образование у бг.. разходи са полуграмотни учителки/другарки.. и парцаливи директорки.
"Децата ни не са разход, те са инвестиция присъединиха се и от образователното министерство."Ново счетоводство. Казаха .... филоложките ....За тях това е каквото каже шефа.....
вместо тези пари да отиват за безплатни учебници както беше едно време ние ще даваме пари за социялно богатите олигарси и това ако е правителство мислещо за народа следващите избори ще чака гласове ама да си ги търси при тези на които помага
Заглавието е ПАК тъпо - учениците не са "били" а СА инвестиция. Колкото до изказването на министъра... бордовете са през 19-и век, през 20-и ги няма. Преди да се позоваваш на нещо отпреди повече от сто години не е зле да ПОМИСЛИШ защо го няма, дали пък не е изживяло времето си. Ама нали някой трябва да смени в медиите мълчащият Дянков... Че и с приказване и с поредица глупости.
сега ще спонсорираме и частните училища защото децата на олигарсите са бедни и на тях да помогнем-от днес съм решил да не плащам данъци на тази скапана и обирджииска държава
Интересно ми е кой инвестира в ***? (образованието имам в предвид) Иначе е ясно : '*** народ - слаба държава', то е очевидно.
Много е важен въпросът как ще се избират настоятелствата. Доколкото разбирам обаче, те няма да бъдат изборни, а ще се назначават. Това ще превърне и държавните училища, университети и дори детски градини в ясли за определени кръгове, които ще са в т.н. настоятелства. В този случай те няма да са външни и обществени органи, а обслужващи интересите на ди/-ректорите. Публичните средства за образование отиват в частни ръце и обслужват частни, а не обществени интереси. Това е корупция и мафиотизация
Излиза,че с приспадането на сумата за издръжка на един ученик от таксите, които плащат родителите в частните училища, ще се подпомагат точно тези родители, които са изпратили децата си там, защото разполагат с необходимите средства. Мнооооооооооооого умно, пък и справедливо!
ей от колко годидини само експерименти в това оброзовоние и пак нищо .стига.колкото ученика дали е разход-да .да не би от министерството да му купуват маратонки и ***.
Към 146. Това дето трябвало да останат в България образованите хора е клише, спомен от времето, когато имаше граници. Светът не е това, което беше. Нито един лев вложен в образование не е хвърлен на вятъра, дори и реализацията да е в друга страна. Аз работя в чужбина, но годишно около 60000 евро връщам в страната си, защото работата ми е навън, но животът ми е в България. Стига сте живели с представите от началото на 20 век, когато за един живот е било възможно само едно пътуване през океана.
Продължение на 149.Не всички учители водят един единствен учебен предмет от завършването си до пенсия, както колегите по БЕЛ, Математика.Знаеш ли какво става след това ,което ти описах-просот директора взема това, което си разработил, дава го заедно със старите ти предмети на някой негов фаворит или на любовницата си, а ти почваш от начало другата година:"Ти можеш, аз съм сигурен в тебе!".На края ти си лошия и все търсиш и разработваш, а другите са добрите и обират направо каймака от труда ти.
Ученикът не бил разход, а инвестиция