До ТТ.. а от къде ще дойде тока? Или смяташ да зареждаш от 220в битов ток? Който иска зарядно в къщи да се пуска промишлен ток. Аман от тарикатии
Единственият начин електромобил да се изплати, да е такси и да зарежда някъде незаконно.При средна цена на електромобил колкото 2 бензинови. не съм убеден че може да се избие
При левче киловата на публични станции е по-изгодно на газ и то поне от една година насам. След 2025 цените там ще са по 2 и по 3 а за батерията, пробега при студено време и високи скорости да не говорим.
В момента нито цената, нито инфраструктурата предразполагат закупуването на ел автомобил у нас. Разликата в цената спрямо кола с ДВГ е точно, колкото горивото за поне 10 години. За 10 години литиево йонната батерия отдавна ще е мъртвец, а смяната и е напълно икономически неоправдана. След 5-10 години може нещата да се променят откъм цени и технология на батериите, но засега ел. транспорта си остава единствено за гъзари и сериозни еко ентусиасти. Но в началото така е било и с ДВГ-то. Оптимист съм
Бих си купил е-кола. Ако вдигнат пробега на поне 600-700 км и инвестират в инфраструктура. Бих си инсталирал зарядно вкъщи. Почва да ми писва от разни петролни картели. Араби, руснаци все тая.
Дунев - а) трябва инфраструктура, б) какво правим след 7 години, когато батерията е аут? в) кой ти плаща да бръщолевиш глупости?Истината е една - с моментната възожност за консервиране на енергия сме под кривата круша. Електричките са идеални за града. До там! Имаме страхотни електродвогатели, но батериите са мрьсни, направата им гълта много СО2, бавно зареждане, кратък живот + 400 кила в пода на автомобила. Леснозапалими! Не са ок още!
Ако ДВГ колите изчезнат кой ще плаща данъци. А познай дали няма да се обложат с данъци електричните. Застраховките ще скочат до небесата, пътната помощ няма да може да смогне да вади хора дет са тръгнали по планинските пътища без 100 резервни батерии.
Стандарта в момента за пробег на новите ел коли е около 400км пробег в кирай има модели с 1000км пробег по улиците. Батерииите са поевтинели с 92% за 10 години и ще поевтинеят с още поне 70% за следващите 10.Някои производители вече дават гаранция за батерията за 1 милион км. Коя кола се кара до толкова???
С елекромобилите, идва и проблема за изхвърлените батерий. До сега бяха гумите идват и батерийте! Дръж се земьо!
Бъдещето на автомобилите е да не притежавате свобода на предвижване ("но ще сте щастливи"), а налагането на електрокари е етап в тази посока. Евфемизмът на WEF за бъдещата (не)мобилност е "петнадесет-минутни градове".
И какво ще ти се изплати тази ел.кола ,след като минат 5-8г. и трябва да им сменяш батериите.И колко мислите ще струват те над 10 хил. лева са от Китай...А сметнете, аз за 10 хил лв. колко гориво ще си купя,а да не говорим колко газ, ако е с газова уредба колата и колко години ще си карам! 10к за 1 год. средно на газ =1.10лв.х1000 литра газ за тези 10х.км.=1100лв. за година значи ще карам към 9 години грубо с тези 10 000 лв.,ако е безнин
До АнонименДа питам колегата, явно е по-вътре в нещата след 10-ина години колко ще струва дизеловата киа и колко електрическата? И дали някой изобщо ще пожелае втора ръка кумулатор с елмотор
Тези електрокари, без екстрите трябва да струват не повече от 5000 Евра, и тогава Европа ще се наводни с ел. превозни средства. Бизнесът трябва да помисли за срдната класа и нискобюджетните автомобили иначе няма шанс за в бъдеще. Аз не бих дал 60000 лв. за ел. автомобил дори и на лизинг да ми го предоставят.
Не ме интересува дилемата дали си заслужава да се дават 60000 евро за електричка или за стандартен автомобил.
А някой реално карал ли е електромобил да Ви питам? Колата на бърза зарядна се зарежда за 45 Мин към морето на Хепито докато хапнеш или пиеш кафе. В гаража си я зареждаш за 10 лева и си караш цяла седмица. Нямаш данък, нямаш поддръжка. Обяснявайте за дизела. Да има си недостатъци ама всеки сам си преценя :d
Най добре с парен двигател. От София до Бургас може и казан с ракия да свариш. И агне да опечеш
Румен Дунев: Е-кола би се изплатила в дългосрочен вариант