Им завод на Тесла за рециклиране на батерии - литият е скъп и рядък елемент, само един глyпак може да изхвърли нещо, което струва хиляди долари.
два електромобила в подземен паркинг и на терористите не им трябват бомби да бутнат сградата :)
Добре де-нали се говореше,че материалът чудо -графен дава индикации,че може да става и за акумулатор-правят се опити за графенови акумулатори. Технологията е нова, и се разработва, и следва да бъде доказано дали е безопасна. Тоест не е въпроса против електроколите, а акумулаторът да не е от никей, олово, литии и тн .
Очевидно е-индивидуалния транспорт няма бъдеще, по екологични причини. Ще се превозваме в автобуси и трамваи, и тролеи. Всъщност трамваят е най-екологично чистия транспорт. И една от причината е,че трамвай може да се ползва и ...100 години, тоест проблем с депониране на трамвая не стои в средносрочен план. Който се съмнява-да знае-в Рим се движат и трамваи, произведени през...1937, паралелно с новите трамваи. В София също има трамваи на 60 години-например по линия номер 22.
И за да си полезен-щом разбираш от тевата, можеш ли да уточниш как се гаси, да знаят хората, ако се наложи?Също така-след 10 години-какво ще ги правят батериите, когато се наложи да бъдат бракувани? Складиране-явно не е опция-една да пламне, и ще стане ужас на подобно сметище с батерии. Какво да се правят батериите, когато един ден станат на ***?
Решението за електромобилите е следното-да нямат акумулатори, а слънчеви панели, коли със слънчеви панели има-като прототипи. Ще се ползват през деня колите. През нощта-в автобуса, или тролея, или трамвая.
Да гасиш горящ литии с вода, е същия ефект, като да се полива с бензин. Литият се гаси много трудно, и в нета пише,че вариант е изсипване на пясък. Ако някой знаек друг вариант-да пише .Тоест пожарникарите не са загасили пожара, а са поддържали пожара-като са засипвали с вода горящ литий-което е безумие. А автомобилът е изгаснал, като литият е изцяло изгорял. От сега се вижда огромният проблем къде и как да се съхраняват литийвите батерии, когато станат на ***.
Някой не е бил в час по химия, включително ония, които гасят ток (тез па ептен проcти), батериите на електромобилите са литиеви, литият е алкален елемент (подобно на калия и калция), когато се намокри започва отделяне на ВОДОРОД. Това с вода не се гаси.
До А ако беше с пълен - ако беше с действащ мозък, щеше да ти е ясно, че бензинова кола се гаси 100 пъти по-лесно и по-бързо, а резервоарите се взривяват единствено по филмите.
Сега се замислете, че максималният полезен живот на огромните батерии в електромобилите е 10 години. После какво правим? Ще ги трупаме някъде в депо? Ако завали дъжд, какво става? А колко инциденти ще има при демонтирането? Задираш с електрокара, смачква се при повдигането, и готово. А ако се съхраняват близо една до друга, пламне ли една, пламват всичките? А какви токсини се отделят при горенето? Което не може да се спре? В момента създаваме една колосална екологична катастрофа!
с безин резервоар, колко литра вода щяха да са нужни! Другото е че нямаше само да гори, а щеше да се взриви направо. Можеше да има и пострадали.
Както колите с газова инсталация така и тези трябва да се забранят да паркират в подземните паркинги.
ЗА МЕН ТЕЗИ ПОЖАРНИКАРИ СА ИЗКЛЮЧИТЕЛНО НЕКАДЪРНИ!! ДО КОЛКОТО ЗНАМ В ПОЖАРОГАСИТЕЛИТЕ ИМА СЪСТАВ КОЙТО НЕ Е ВОДА А ПЯНА! С ДВЕ ДУМИ ТЕЗИ ПЪЛНИ ГЛУ-ПАЦИ ТРЯБВАШЕ ДА ИЗХАБЯТ ЕДИН ПОЖАРОГАСИТЕЛ В РЕЗЕРВОАРА ЗА ВОДА С КОЯТО ПРЪСКАТ И ПОЖАРА ДА Е ПОГАСЕН!
55 хил. литра вода отидоха за гасенето на горяща Tesla