Разходът на гориво зависи от това, колко навътре си натиснал *** на газта. Когато педалът на газта е натиснат много, горивото тече много. Някои хора бързат да превключат на по-висока предавка при ниска скорост, но тогава се налага да натискат повече ***. Правих експеримент с кола с разходомер, като два пъти преминах с 50 км/ч определен участък в леко нагорнище. Първия път на 4 скорост, а втория път на 3 скорост. На 3 скорост бръмчеше повече, но разходомерът отчеташе по-малко гориво.
Човекът само от 100 години, откакто е слязъл от каруцата с коня и магарето, и вече много знае. Хората са знаели много повече за каруцата и пестенето на зоб. Загубено знание за поколенията.
За икономия не е важно с колко караш,а дали използваш инерцията,моят трошляк гори 6 на 100 ,градско,бензин.Но примерно 15% от пробега се движи инерционно,трябва обаче да си познаваш колата,както и пътя по който се движиш,за да знаеш от къде до къде може да се движиш така.Иначе икономията с каране на ниска скорост на висока предавка е само за дизеловите коли,те имат висок въртящ момент и на ниски обороти,при бензиновите не става.Пробвал съм с Пежо дизел,свалих разхода извънградско от 6,5 на 4,5
Икономичната скорост на всеки автомобил е посочена в техническите характеристики, зависи от максималният въртящ момент на двигателя, броя предавки и аеродинамиката на автомобила. Средната икономична скорост е между 80 и 95 км, затова и минималният разход по европейските стандарти е 90км/ч или 57мили/час.
... включваш по-горна предавка след като спре да ускорява на дадената без да увеличаваш подаването на газта. Не го написах добре по-долу, извинявам се.
Това да караш бензин в ниски обороти е най-най-най-голямата глупост, която може да се измисли. Може би тогава има най-малко въглеродни емисии, но това не означава, че ще е икономична. Ако искаш да пестиш, вкл'чваш дадена предавка, подаваш минимално количество газ така, че да ускорява включваш по-горна предавка. на какви обороти ще стане това зависи от двигателя и терена.
Карам бензинова кола 2.0 турбо, с 6 степенна ръчка и хич не е първа младост - 16 годишна е вече. Успявам да постигна(с малки разлики според сезона) 6.7-7.4 извънградско и 7.8-9.2 градско, като се движа със скорост около ограниченията, даже най-често малко над тях. Общо взето с кротко и премерено каране няма проблеми, нито бавиш трафика, нито пък джигитстваш, а разходът е много близо до каталожния(който разбрахме как се изчислява), което е доста оптимално. Проблемът е цената на горивото.
Ако карата над 140 колата харчи по малко защото на 6 скорост влиза в тих режим и с по малко газ , но по високи обороти е с по добро КПД на двигателя,но не важи по нагорнище
На когото му трябва да пести бензин, му е време да си продаде колата! Има и по-евтини варианти!
Недейте че за да спести някой лев и петдесет гориво на сто километра пробег - ще хвърли скоростната кутия с триксет на шеста. Хахаха.
Каква е оптималната скорост за пестене на гориво?