Евала, най-накрая нещо в правилната посока. Преждевременното прогмируемо стареене на материала води до много по голям въглероден отпечатък отколкото изгореното гориво на автомобила сам по себе си
Фейк нюз, японците сравняват коли с еврокатегория 5/6 и електрички. Прочетете оригиналната статия. Тук някой просто е обобщил това със "стари" коли и айде имаме новина.
Айде забранявайте ги тези парни автомобили че окади ха цялата страна. Японците така ще кажат щото са последни в играта и техните корпорации не са готови за прехода шевните машини (toyota) не работят на ток. Естествено българина ще се държи като удавник за неговото 1.9 tdi без дпф и ще пълни дробовете на съгражданите си с гняз - щото толкова му е акъла...
TDI 1.9,какво му трябва на човек?Да,реколта 2007 година,но върви безотказно,не пуши,евтини части.
Я ме светнете ако голф 2 дъртак 85ти набор ми дава СО 0.11 на газ щото бензина грам не го яде от 12 години ми го писаха евро1 щото така било вече видиш ли
По тази логика трябва да сме държавата в ЕС която най-много допринася за екологията, т.к. караме най-старите коли и най-вредни са в Норвегия. Аз си карам 20 годишната Тойота и не мислям да я сменям скоро.
Потвърждавам, 1.9 тди 131 к.с. - показа на прегледа 0.047 вредни емисии при максимален праг 3.00.
Насила хубост не става! Ако електричките са толкова добри, ще се наложат сами на пазара, без изкуствени забрани, крайнш срокове, спекула с цените на горивата и т.н.
До АнонименИзвинявай, но много удобно си пропуснал колко замъсява добива на ел.енергията и на батериите.
Леко е пропуснато замърсяването при добива и рафинирането на петрола.А то е сравнимо със самото му потребление,ако не и по-голямо.А за извеждането на отровните газове от гъсто населените райони...
Емисиите идват от високата кубатура, а не от мижавите проценти газоочистка с катализатори и еконорми. Едно е да изпърдиш 100км. с 1 кубик на 1500 об. друго - 3000 куб. За да е същото, трябва да се движиш на 500 оборота.
Колеги,какво ще правим с тия екологични прегледи на автомобилите!?Аз съм на газ и бензин,колата ми е старичка,но все пак е много по-екологична от много по -нови дизелаци.Днес се загледах,какви "чукантии" са минали преглед!?Пак някаква далавера се заформя, когото трябва да спират не спират,а бедните-бедуини!
Решението е само едно да върнем топката на отговорността в производителите !!! Чудите се как ами много е лесно коли не се продават произвеждат се от компания която ги дава под наем ако е дефектно нещо си го поправят ако е наша вина си плащаме за поправката и след 10г като ти е стара и имаш пари за по нова връщаш те си рециклират и правят по нова вече на много места го правят ама трудно е да събориш големи компании
Ако ел.колите трудно изкарват по 10 г, тогава в БГ няма да имаме, какво да караме, защото тук трудно ще имаме пари да им купим нови батерии.
Еййй тия са открили топлата вода, ц, ц, ц. Ми карай си 20 години автомобила, поддържай си го и това със сигурност е по-щадящо природата от това да си връхпотребител и да се изтрепваш на две-три години да сменяш автомобила с надеждата да ти порасне работата. За жалост хората в 95% са промити да са свръхпотребители и да драпат с всички сили за по-скъпи и по-нови вещи. За туй и ще се затрием, заради масата промити мозъци.
До ПорЦелан Да де ама те батериите за електричките и обикновен акумулатор нямат нищо общо като дизайн и употребени суровини
Повечето стари коли (поне след 90г) са зле, защото като се счупи нещо се маха или се лъже компютърчето, но ако всичко работи са си достатъчно чисти. Ние имаме една наследствена Астра и лятото и смених Ламда сондата, катализатор и едно гърне. Този дето ги монтира ме определи като "не си добре", защото можело със стара сонда или потенциометър да я лъжем. Аз реших да ги сменя и мина преглед ей така, даже бая се пулиха и питаха защо съм ги сменял? Колата е 93г, а баща ми я взе 98г от немсмо, върви
Това са платени статии в полза на двигателите с вътрешно горене. Няма лошо, но не по този начин. Сега тантири-минтири, видите ли , абе електричките ще ги изкарат по-вредни. Батерии, елементи, хиляди неща ще заговорят, същите простотии както за "вредните" ваксини.
Хубаво е обаче пишещите статията да пояснят ясно от какво естество е тази екологичност. Напоследък се говори и пише само за емисии, но далеч емисиите не са единствения проблем. Материалите, които се влагат в автомобилите са не по-малка екологична катастрофа. Откъм гледна точка на вложените материали, американските коли са най-екологични, защото използват основно желязо и прозиводни ламарини, стомана и т.н. Европейските ползват доста редки метали и материали, които са невъзможни за рециклиране
Ново проучване: Старите коли са по-екологични от новите